LEHDISTÖN KOMMENTTEJA KOEAJOISTA

Mitä lehdistö on ollut mieltä autoistamme?

Siirry mallikohtaisten linkkien kautta katsomaan, mitä lehdistö on kirjoittanut autoistamme koeajojen yhteydessä.

Huom! Osa artikkeleista vaatii kirjautumisen ko. median sivuille.


 

Renault 5 E-Tech 100% electric


24.10.2024
Maaseudun Tulevaisuus – Jarmo Palokallio

Renault 5 on mainio ajettava. Ohjaus on tarkka ja nopea. Alustan toteutus vaikuttaa sekin onnistuneelta. Se on sopivan pehmeä sekä matka-ajoon että röpypinnoille. Koeajon perusteella auto oli myös hyvin hiljainen. Ajo-ominaisuuksia parantaa pienen auton yli 1,5 metrin raideleveys. Vaikka lattian alla on ajoakku, auton korkeuskin jää 1,5 metriin.

Lue koko juttu


22.10.2024
Iltalehti – Arttu Toivonen

Tämä halpa pikkuauto kääntää enemmän katseita kuin superautot

”Renaultin pieni täyssähköinen retroauto on täällä. Odotukset sen suhteen olivat melko korkealla jo valmiiksi, mutta ensimmäiset neljä tuntia auton ratissa vahvistivat ajatukset. Tämä. On. Hyvä.”

Lue koko juttu


 

19.10.2024
Moottori – Aakke Kinnunen

Maistiainen: Renault 5 – kun chic kohtasi elektronit

”Renault 5 on todennäköisesti tämän vuoden autotapaus, vaikka sen suurin vaikutus meillä on vasta ensi vuonna. Ranskassa ei ainakaan voi liikkua mihinkään ilman, että joku saapuu ällistelemään autoa. Voisiko sähköautomarkkinoiden piristyminen lähteä pienistä autoista? Palaamme tähän ja paljon muuhun ihan tuota pikaa..”

Lue koko juttu


3.10.2024
Tekniikan Maailma – Teksti: Velimatti Honkanen, Kuvat: Mirva Kakko

Koeajo: Renault 5 E-Tech Electric – Ilon kautta

”Retromalleista voi olla mitä mieltä hyvänsä, mutta Renault on siirtänyt viitosen nykyaikaan jokseenkin taitavasti. Sekä ilmeessä että ajettavuudessa on sopivaa pirteyttä, joka ilahduttaa sekä kuljettajaa että liikenteen muita osapuolia. Sitä voi kutsua onnistumiseksi.”

Lue koko juttu

 

Renault Scenic E-Tech 100% electric


2.10.2024
Tyyliniekka.fi / Jukka Mykkänen

Renault Scenic E-Tech – tyylikäs pitkän matkan perhesähköauto

”Renault Scenic on moderni keskikokoinen perhesähköauto, jossa on erinomaiset sisätilat, niin edessä kuin takanakin. Tehoa on arkikäyttöön riittävästi, ja long range -versio tarjoaa erinomaisen toimintamatkan. Scenic on helppo ja vakaa ajaa, ja pidemmänkin matkan ajaminen on miellyttävää. Parempien varustelupakettien tuomat lisät varmistavat viimeistään koko perheen viihtyvyyden, ja nostavat sisätilojen ilmeen korkeammalle tasolle. Lopuksi vielä yksi plussa, Sceniciä ei valmisteta Kiinassa, vaan Ranskassa.”

Lue koko juttu


23.9.2024
apu.fi / Tuulilasi – Remy Palmroth

Renault Scenic E-Tech – Tila-auton kekseliäät ratkaisut kompaktissa katumaasturissa

”Scenicin tila-automaisuus ei välttämättä ole kadonnut, vaan muuttanut muotoaan. Perheiden tarve liukuvista takapenkeistä on muuttunut tablettitelineiksi, latausporteiksi ja kestäväksi kehitykseksi. Kierrätys onkin yksi auton valttikorteista. Yli 90% akussa käytetystä koboltista, nikkelistä ja litiumista on Renaultin mukaan kierrätettävissä.

Lue koko juttu


4.8.2024
Iltalehti – Arttu Toivonen

Tämä Renault on syytä ottaa tosissaan: ”Parempaa käyttöautoa tästä luokasta vaikea löytää”

”Sähköautojen toimintamatkaan ei ole aiemminkaan ole ollut syytä suhtautua totuutena eikä lupauksena vaan eräänlaisen vertailuluvun antavana mittarina, jolla autoa voisi verrata toisiin autoihin.

Silti, täydellä akulla maahantuojan pihasta tapahtunut matka pisti hämmästelemään Renaultin osaamista.”

Lue koko juttu


31.7.2024
Nettiauto – Arttu Toivonen

Koeajo: Renault Scenic E-Tech – Lähes täydellinen suoritus

”Jossain tila-auton ja katumaasturin välimaastossa risteilevä Scenic on todella vahva paketti. Sen tilat riittävät hienosti tavanomaiseen perhekäyttöön, ja esimerkiksi takapenkille ja takapenkiltä könyäminen on helppoa pitkän takaoven kynnyksen ansiosta. Tavaratila vetää niin ikään todella hyvin tavaraa.

Ja kun hyvin asiallinen laatuvaikutelma, äänettömyys, mukavuus ja moderni ulkonäkö yhdistetään Scenicin hurjaan toimintamatkaan, alkaa olla vaikea löytää montaa tämän koko- ja hintaluokan täyssähköautoa joka tarjoaisi kokonaisuutena kiehtovampaa kokonaisuutta.

Kunhan ranskalaiset saavat Google-pohjaiset ongelmansa selätettyä, on Sceniciä parempaa käyttöautoa tästä luokasta jo vaikea löytää.

Lue koko juttu


26.7.2024
Helsingin Sanomat – Niko Kettunen

Reilun rangen Renault – Renault teki yllättävän hyvän sähköauton. Se vie yhdellä latauksella pitkälle.

”Viikon koeajon päätteeksi on todettava, että vuoden auton tittelille saattaa Rellussa olla ihan katettakin.

Scenic on tällä hinnalla tasapainoinen ja kilpailukykyinen kokonaisuus, ja esimerkiksi 22 kilowatin vaihtovirtalataus on erittäin hyödyllinen ominaisuus.”

Lue koko juttu


15.7.2024
Moottori – Manu Tuppurainen

Koeajo: Renault Scenic E-Tech -sähköauto kääntää katseita sen kotimaassakin

”Kiteytettynä Renault Scenic E-Tech -autosta voisi sanoa runsaan tuhannen kilometrin perusteella, että enää ei tarvitse ihmetellä, miksi se on valittu Vuoden autoksi maailmassa. Scenic E-Tech on erittäin hyvä auto – monessa. Melkein jokaisella osa-alueella ja puutteita siinä on vain vähän.”

Lue koko juttu

21.4.2024
IltaSanomat – Tommi Lempinen

Ensitestissä auto, joka nappasi Euroopassa erittäin arvostetun palkinnon – vaikuttaa tarjoavan rahalle jopa mainiota vastinetta

”Sähkö-Meganen tapaan huomion kiinnittää myös tässä hintaluokassa poikkeuksellisen nopea ja hieno Google-tietoviihdejärjestelmä. Takana erikoisherkkua ovat paitsi taksiluokan istuintilat, myös luksustason keskikyynärnoja tabletti- ja kännykkänäyttöpaikkoineen.”

Lue koko juttu


21.4.2024
Moottori – Aake Kinnunen

Koeajo: Renault Scenic – millainen perhesähköauto tämän Vuoden Auto todella on?

”Kuljettajan työpisteellä Renault Scenic on suoraviivainen tuttavuus. Ergonomisesti auton hallintalaitteissa ei ole suurta moittimista ja ajoavustimet yhdeksi mukautettavaksi profiiliksi kokoava Perso-profiilitoiminto on raikas idea holhoavien avustimien aikana. Toisaalta kolmen eri viiksen laittaminen ohjauspyörän oikealle puolelle on paikoin ahdas ratkaisu.”

Renault Scenic E-tech Electric on tyylikäs ja tilava lisäys C-segmentin sähköcrossovereiden joukkoon ja se tarjoaa kaivatun vaihtoehdon heille, joille Mégane on turhan kompakti. Samalla akkukoolla myös autojen hinnat ovat melko lähekkäin sisarmallien kesken, joten valinnan voi tehdä tilantarpeen perusteella.

Lue koko juttu


5.4.2024
Kauppalehti – Juha Salonen

Vuoden autossa on tyyliä ja tehoja – Scenicistä kuoriutui moderni ja monikäyttöinen perhemaasturi

”Ajoneuvon varoäänet ovat maltillisuudessaan esimerkillisiä, eivätkä ne aiheuta yliherkän piipityksen tuomaa ylimääräistä stressiä. Erikoisuutena voi myös mainita kuljettajan ulottuville asetellun napin, jolla voi kytkeä pois kaistavahdin ja nopeusrajoitusvaroituksen kaltaiset järjestelmät.”

Lue koko juttu


21.3.2024
Iltalehti – Henri Posa

41 000 eurolla saa Euroopan vuoden auton – IL testasi, onko se hyvä

”Jos ei ole muutamaan vuoteen istunut Renaultissa, kannattaa käydä yllättymässä lähimmässä autoliikkeessä.”

Lue koko juttu


8.3.2024
Tekniikan Maailma – teksti: Velimatti Honkanen, kuvat: Markus Pentikäinen

Koeajo: Renault Scenic E-Tech Electric 87 KWH esprit Alpine – Vuoden Auto koeajossa Suomessa

”Auto ei ole juurikaan normaalia henkilöautoa korkeampi, takaistuimessa ei ole säätömahdollisuuksia eikä seitsenpaikkaista versiota ole suunnitteilla. Se kuitenkin tarjoaa sopivasti enemmän tilaa kuin Mégane, joten kannattaa ilmeisesti ravistaa mielestä muistot vanhoista Scenic-sukupolvista ja tarkastella uutta sähköistä mallia puhtaalta pöydältä.”

Lue koko juttu

 

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

 

Renault Megane E-Tech 100% electric


11.3.2024
Testausauto.fi – Ruben

Renault Megane E-Tech: Vihdoin joku osasi tehdä sähköauton!

”Jäimme positiivisille fiiliksille auton testauksen jälkeen. Harvoin saamme testiin näin viimeisteltyä autoa, joka on vaivaton ja helppokäyttöinen. Megane E-Tech erottuu edukseen sähköautojen joukossa, tarjoten erinomaisen ajokokemuksen, joka muistuttaa Teslan vaivatonta käyttökokemusta ja suorituskykyä..”

Lue koko juttu


20.11.2022
Tyyliniekka – Jukka Mykkänen

Koeajossa tyylikäs ja älykäs Renault Megane E-Tech -sähköauto

”Mégane E-Tech on helppo ja mukava auto ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin, mutta siitä löytyy tarvittaessa myös sporttisuutta ja ärhäkkyyttä, eikä se jätä kuljettajaa kylmäksi.”

Lue koko juttu


14.9.2022
Tekniikan Maailma – Pekka Rantanen

KOEAJO: RENAULT MÉGANE E-TECH ELECTRIC 60 KWH 220 HV ICONIC – Onnistunut loikka sähköön

”Renault on rakentanut sähkö-Méganen puhtaalta pöydältä mutta isoin panoksin. Se on huipputyylikäs ja täynnä loistavia ominaisuuksia. Olisiko yksi parhaista sähköautoista koskaan?”

Lue koko juttu


10.9.2022
Helsingin Sanomat – Niko Kettunen

Tyyristä tyyliä – Renault’n sähkö-Megane on hieno mutta hintava

”Mukava yllätys on se, että Megane kuluttaa varsin vähän virtaa. Keskikesän kauniissa säässä maantieajo taittuu jopa alle 15 kilowattitunnin keskikulutuksella, mikä on todella pihi lukema.”

Lue koko juttu


4.6.2022
Moottori – Aake Kinnunen

Renault Megane E-Tech Electric – tuttua vain nimi ja tyyli

”Hyvin paketoitu Renault Megane E-Tech Electric on antanut ranskalaismerkille mahdollisuuden keskittyä oleelliseen tyylissä ja yksityiskohdissa. Yksi vuoden mielenkiintoisimmista sähköautouutuuksista.”

Lue koko juttu


3.6.2022
Oikosulku-blogi – Tuomas Sauliala

Renault Megane E-Tech tarjoaa kaivattua laatua pieniin autoihin

”Palautin Meganen jopa haikeudella. Juuri tällainen sielukas, pieni, taloudellinen, ketterä, mutta kuitenkin tasokas auto voisi olla mukava omanakin. Osaan kyllä vahtia ajonopeuksia itsekin.”

Lue koko juttu


20.5.2022
Autotoday – Antti Järveläinen

Autotoday testasi: Renault Megane E-Tech — pieni kulutus ja 22 kW AC laturi vakiona

”Megane E-Tech osoittautui koeajoviikon aikana positiivisen sähköpihiksi. Keskikulutus pyöri noin 16 kWh/100km. lukemissa. Kaupungissa vastaava lukuarvo oli 13-15 ja moottoritiellä sadan kilometrin tuntinopeudessa kulutus oli vain 16-16,5 kWh/100km. Edes kesäisen moottorien taittaminen 120 km/t nopeudella ei nosta kulutusta yli 20 kWh/100km. lukemiin.”

Lue koko juttu


 

2.5.2022
Tuulilasi – Remy Palmroth

Ensityypit: Renault Megane E-Tech – Valmis haastamaan

”Megane E-Tech on autona hauska ajettava, jossa hyvin viimeistelty ja helppokäyttöinen ohjaamo antaa eväät kilpailla muun muassa Volkswagen ID.3:n kanssa.”

Lue koko juttu täältä


21.4.2022
Kauppalehti – Jari Kainulainen

Sähköautouutuus saapui Suomeen – vakiovarustelusta päätellen sillä pärjää myös pakkasessa

”Vakuuttavat ensikilometrit ajettiin ulkomailla. Nyt muutama yksilö on saatu jo Suomen kamaralle, eikä tämä keskikokoinen eli C-segmentin auto tunnu hullummalta myöskään meikäläisillä kevätkarkeilla ja -kuoppaisilla teillä.

Mikä parasta, Suomeen tulevien autojen vakiovarustelussa on otettu huomioon pohjoiset olosuhteet. Lämpöpumppu on aina vakiona, ja myös korkeajännitejärjestelmän hukkalämpö käytetään hyödyksi.”

Lue koko juttu 


11.4.2022
Tekniikan Maailma – Olli Laitinen

Renault Mégane E-Tech Electric sai päivitetyt hinnat – Pohjoisen olot on huomioitu jo lähtötasolla

”Tärkeimmät vakiovarusteet on räätälöity autoon pohjoisen olot silmällä pitäen. Lähtötasosta alkaen Mégane E-Tech Electricistä löytyy lämpöpumppu ja älykäs energianhallinta, joka valjastaa akuston tuottaman hukkalämmön ohjaamon lämmitykseen. Suomeen tuotavissa autoissa on myös akuston nestejäähdytys sekä navigaattoripohjainen ennakoiva akuston esivalmistelu latausta varten.”

Lue koko juttu


21.2.2022
Kauppalehti – Niko Rouhiainen

Vuoden toistaiseksi tärkein sähköautouutuus on nyt koeajettu – hamuaa kohti premiumia, tilat kuin ylemmästä luokasta

Méganen täyssähkömalli on näyttävä ja tilava. Sähkövoimalinja toimii hienosti ja kulutus on niukkaa. Uusi käyttöjärjestelmä on miellyttävä.”

Lue koko juttu täältä


19.2.2022
IltaSanomat – Tommi Lempinen

Ensitestissä täyttä sähköä: Tällainen on Renaultin uusi Megane E-Tech -täyssähköauto

Renault pyrkii syömään Megane E-Techillä muun muassa Volkswagen ID.3:n markkinaosuutta. Eväät taistoon vaikuttavat hyviltä.”
” Renaultin uusi täyssähköinen Megane E-Tech on vain reilut neljä metriä pitkä, mutta tarjoaa ulkomittoihinsa nähden erittäin asialliset sisätilat.”

Lue koko juttu täältä


17.2.2022
Iltalehti – Pentti Rönkkö

Renaultin sähkö-Megane on kaikkien aikojen paras ja palauttaa merkin parrasvaloihin Suomessa

Ensimmäinen houkuttava asia uudessa sähkö-Meganessa on sen hinta. Auton saa halvimmillaan 38 390 eurolla. Kun siitä vähennetään vielä valtion antama 2000 euron antama hankintatuki, on tekee 36 000 euron lopullinen kustannus Meganen hintalapusta todella kilpailukykyisen.”

Lue koko juttu täältä


17.2.2022
Moottori – Henri Posa

Maistiainen: Renault Megane E-Tech Electric – yllättävän pieni, mutta iso sähköauto alle 39 000 euroa

Merkittävä täyssähköautouutuus marssii c-segmenttiin akun esilämmityksellä varustettuna.”

Lue koko juttu täältä

 

Renault Symbioz


24.9.2024
Iltalehti – Jaakko Isoniemi

Koeajossa Renault Symbioz: 32 400 euroa ja aivan loistava auto, jonka käytettävyys on koko alan parasta

”Olin kuullut kollegoilta huhuja nyky-Renaultien erinomaisuudesta. Silti Symbioz löi ällikällä. Aivan käsittämättömän hyvä kokonaisuus tässä hintaluokassa.

Lue koko juttu täältä


15.9.2024
Moottori – Aake Kinnunen

Koeajo: Renault Symbioz –perhekokoinen pikkucrossover

”Renault Symbioz on mielenkiintoinen lisä ranskalaismerkin mallistoon, erityisesti jos suurin este Capturin hankkimiselle ovat hiukan naftit tilat. Loputon tilaihme ei Symbiozkaan ole, mutta erityisesti tavaratilan osalta ero pikkuveljeen on tuntuva.

Lue koko juttu täältä


25.8.2024
Talouselämä – Niko Rouhiainen

Tässä perheautossa on yksi ihana nappula eli ”tappokytkin”

”Yhtä kaikki, perhekäyttöisyyden parhaimmat avut löytyvät takaistuin- ja tavaratiloista. Ja niiden helposta muokattavuudesta kulloinkin tarvittavaan suuntaan. Takapenkissä kun on 16 sentin portaaton pituussäätö. Sen ansiosta tavaratilaa on käytettävissä muhkeat 434–548 litraa. Takaistuimet taittuvat melkein vaakasuoriksi, jolloin vetoisuutta on 1582 litraa.

Lue koko juttu täältä


25.8.2024
Maaseudun Tulevaisuus – Jarmo Palokallio

Renault lupaa Symbiozille yli 1000 kilometriä yhdellä tankkauksella − auton lasikatto himmenee sähköisesti puhekomennolla

”Kooltaan Symbioz on varsin kompakti. Sen pituus jää 4,41 metriin, mikä lisää sen käytettävyyttä kaupunkiympäristössä. Ahtaissa tiloissa apuna on 360-kamerajärjestelmä ja edessä, takana ja sivuilla olevat pysäköintitutkat.

Sisätilat ovat oma lukunsa. Ne tuntuvat ulkomittoja väljemmiltä. Tilaa on riittänyt oikeasti myös takapenkkiläisille. Takapenkille siirtyminen tosin vaatii aikuiselta pientä nöyrtymistä.

Lue koko juttu täältä


23.8.2024
Kaasujalka – Mika Salomaa

Renault Symbioz hinta alkaen 32 390 euroa

”Renault Symbioziin sopii vanha sanonta naisen kengästä, suuri sisältä, pieni ulkoa. Hienostunut ulkonäkö on laadultaan samalla tasolla C-segmentin parhaimpien automallien kanssa. 

Lue koko juttu täältä

23.8.2024
Moottori – Manu Tuppurainen

Jälleen uusi Renault-malli myyntiin – Symbioz vetoaa perheiden perustarpeeseen

”Symbioz-mallin valttina on hinta. Se on aika perusauto, mutta reiluun 30 000 euroon siihen saa hyvät varusteet. Muutenkin autossa voisi olla jonkunlaisen menestystarinan ainekset, sillä siihen on upotettu paljon nykyautonostajaa puhuttelevia ominaisuuksia.

Lue koko juttu täältä


23.8.2024
Kauppalehti – Niko Rouhiainen

Menekkiluokan uudessa perheautossa on niin ihana nappula, että se ansaitsee kaikki ylisanat

”Nykyautojen kuuluu uudistuneen GSR2-lainsäädännön vuoksi varoittaa kuljettajaa eri tavoin kaikesta mahdollisesta, kuten yhden tuntikilometrin ylinopeudesta. Tämä ajaa suuren summan uuteen autoon sijoittaneen kansalaisen mielipuoleksi, eikä kyytiläinenkään iloitse.

Yhtä fyysistä painiketta ohjauspylvään vasemmalta puolelta kaksi kertaa painamalla kuljettaja voi kytkeä pois mainitun kaltaisia avustavia järjestelmiä. Painallukseen voi ohjelmoida vaikkapa vain yhden tai useampia erilaisia ärsytysjärjestelmiä kuolettavia käskyjä.

Lue koko juttu täältä


22.8.2024
Autotoday – Clas Von Bell

Renault Symbioz on nyt Suomessa

”Monikäyttöiseen perheautoon on luotu mukavat tilat viidelle matkustajalle ja heidän tavaroilleen järkevän kokoiseen koriin. Renaultin mallistossa Capturin ja Australin väliin sijoittuva uutuus on 4,41 metriä pitkä, 1,79 metriä leveä ja sen akseliväli on 2,64 metriä. Auto sopii kooltaan mainiosti taajamakäyttöön. Ympäristöön, missä 360-kamerajärjestelmä ja pysäköintitutkat edessä, takana ja sivuilla ovat erityisen hyödyllisiä.

Erinomaisiin ominaisuuksiin Renault Symbiozissa kuuluu luokan suurin tavaratila. 

Lue koko juttu täältä


22.8.2024
Tekniikan Maailma – Jan Enqvist

Koeajo: Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 – Enemmän on enemmän

”Renault Symbiozissa on näennäisestä tavanomaisuudestaan huolimatta menestystarinan ainekset. Se yhdistää etevästi valmistajansa laajan katumaasturimalliston parhaita puolia, mitä ainakin omalla rahallaan autoja ostavan yleisön luulisi arvostavan.

Lue koko juttu täältä


20.8.2024
Iltalehti – Henri Posa

Komeaksi veistetty Renault astuu farmari-Meganen saappaisiin

”Renaultin omistajaa ilahduttaa takuulla My Safety -painike ja siihen liittyvät valinnat. Kuljettaja voi tallentaa lähes kaikki kuljettajaa avustavat järjestelmät päälle tai pois ja asetuksistaan haluamakseen yhden perinteisen pikanapin taakse.

Ratkaisu on mahtava ja sen ansiosta liikkeelle lähteminen monia muita nykyautoja rauhoittavampaa. Kuljettajaa avustavia järjestelmiä on muuten yhteensä 29 kappaletta.

Lue koko juttu täältä


 

 

Renault Captur


20.9.2024
Iltalehti – Arttu Toivonen

Torille! Suomi-yllätys Renaultin uutuusautossa

Capturin 145-hevosvoimainen hybridipaketti on monessa merkin ja konsernin autossa jo koeteltu, eikä siinä sinänsä ole moittimista.

Sähkömoottori on ahnas tarjoamaan voimaansa erityisesti alhaisissa nopeuksissa, ja Captur singahtaa valoista ensimmäisenä pelkän sähkön voimalla varsin hanakasti ja pienellä vaivalla.

Lue koko juttu


1.7.2024
Iltasanomat – Toni Jalovaara

Torille! Suomi-yllätys Renaultin uutuusautossa

Koeajolenkin kulutus kertoi omaa kieltään, sillä virallinen 4,7 litran kulutus alittui helposti sen kummemmin yrittämättä. Ainakin kesällä Capturilla pääsee harkiten ajaen kolmosella alkaviin kulutuslukemiin. Kaiken lisäksi se tapahtuu vaivattomasti, ja sähköllä liikkeelle lähtö on aina hiljaisuudessaan ja pehmeydessään miellyttävää.

Lue koko juttu


24.6.2024
Moottori – Vesa Eskola

Koeajo: Renault Captur hybridi – järkevästi sähkön tuella

Koeajon jälkeen auton ajotietokone näytti 4,2 litran kulutusta sadalla kilometrillä. Sitä voi pitää erinomaisena tuloksena, sillä virallinen WLTP-arvo on 4,7 l/100 km.

Lue koko juttu


15.6.2024
Iltalehti – Arttu Toivonen

Uusi Captur yllättää hinnallaan – Entistä parempi auto on tuhansia euroja halvempi

Ohjaus on Capturin parhaita puolia, sillä sadan kilometrin sekalaisen ajon jälkeenkään siihen ei kiinnitä minkäänlaista huomiota, sen verran helposti matkanteko on mennyt. Adaptiivinen vakionopeudensäädin muuten toimii nyt pysähdyksiin asti, samoin se pistää ruuhkatilanteessa nyt auton myös liikkeelle jonon edetessä.

Lue koko juttu


13.6.2024
Tekniikan Maailma – Toni Jalovaara

KOEAJO: RENAULT CAPTUR – Parannettu painos

Ulkonäön arvostelu on jokaisen henkilökohtainen asia. Mutta ero aiempaan on niin raju, että uudistunutta Capturia voi helposti pitää täysin uutena mallina. Edessä ei ole tyydytty pieneen säleikön ja puskurin muotoilun hiomiseen, vaan kaikki on täysin uutta konepeltiä myöten.

Lue koko juttu


 



aikaisempi versio

21.11.2023
Kauppalehti – Juha Salonen

Euroopan myydyimmästä katumaasturista bensapihi täyshybridi

Bulevardi-maasturin parhaat puolet korostuvat taajamissa ja runkoväylillä. Ohjaustuntuma on verrattain tarkka. Antavasta maavarasta huolimatta meno tuntuu varsin vakaalta. Asiaa auttaa 2,6 metriin venytetty akseliväli.”

Lue koko juttu


20.3.2021
Helsingin Sanomat – Ilkka Mattila

Pätevä ja mukava käyttöauto

Renault Captur on hyvä kompromissi, jossa tuntee saavansa tavallista enemmän vastinetta rahalle.”

Lue artikkeli tämän linkin kautta


28.3.2021
eAutoilija

RENAULT CAPTUR E-TECH, SUOMEN EDULLISIN LATAUSHYBRIDI

Suomen edullisin lataushybridi, Renault Captur e-Tech, oli koeajossa. Väri ja design ovat aina erinomaisia ranskalaisissa, miten sitten lämpö ja kulutus?

Lue koko arvostelu


 

16.1.2021
IltaSanomat – Kari Ylänne

Sähköistetty Renault Captur taitaa monta asiaa – hämmentävältä kuulostava vaihteistokin toimii luontevasti

Renault’n pienin crossover-malli Captur etenee nyt uuden teknologian voimin.
KIITÄMME
– Kilpailukykyistä hintaa
– Varusteiden ja sisätilojen runsautta
MOITIMME
– Lopulta keskinkertaista toimintamatkaa sähköllä

Lue koko artikkeli tästä linkistä


8.1.2021
Moottori – Petri Munukka

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid on markkinoiden edullisin lataushybridi

Osansa kuumenevasta hybridimarkkinasta haluaa myös Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid.
Hyvää: näppäryys, mukavuus. Huonoa: istuimen muotoilu, tunnoton ohjaus, kulutus.

Lue koko juttu

 

 

Renault Espace


5.4.2024
Tyyliniekka – Juha Mykkänen

Koeajossa tilava ranskatar – Renault Espace E-Tech

Koeajossa ollut mattavärillä ja Techno Esprit Alpine -varustelupaketilla ladattu Espace herätti ensisilmäyksellä ihastusta. Räväköistä yksityiskohdista huolimatta Espacessa on jotain sivistynyttä ja eleganttia. Keulan ilme on moderni, mutta siinä on myös ripaus perinteistä, josta sen tunnistaa Renaultiksi. Kylki- ja kattolinjat ovat selkeitä ja rauhallisia, eikä muotoilijalle ole tullut kiire tila-automaisen peränkään kanssa, jota katselee mielellään.

Lue koko juttu


5.2.2024
Kauppalehti – Juha Salonen

Ketterä hybridiyksiö – Ronski maasturi taipuu pikkuauton piruetteihin

Tasan 40 vuotta sitten ensi kertaa esitelty Espace oli pikkubussityylinen tila-auto, joka aikakauden virtausten mukaan muotoiltiin lähinnä viivoittimella. Loikka nykymalliin ei voisi olla pitempi. Kahdella Espace-tulkinnalla on yhteistä ainoastaan nimi. Tuore malli on rehevä, sporttiseksi katumaasturiksi pumpattu lihaskimppu. Ja sitähän autokansa nyt haluaa.

Lue koko juttu


14.1.2024
Iltalehti – Henri Posa

Koeajossa alle 50 000 euron 7-paikkainen katumaasturi – Onko tämä todella Renault?

Hinta

Hinta on varsin kilpailukykyinen seitsemänpaikkaiseksi, hyvin viimeistellyksi, katumaasturiksi.

Laatuvaikutelma

Renaultin nykytaso on korkea ja moni autoon istuva suorastaan yllättyy.

Posan kommentti:
”Espace kilpailee seitsemänpaikkaisten katumaastureiden tontilla esimerkiksi markkinoille tulevaa uutta Škoda Kodiaqia vastaan. Mitään hävettävää ei ole, vaikka Espace ei aivan samanlaisia tiloja pystykään tarjoamaan.”

Lue koko juttu


8.1.2024
IltaSanomat – Tommi Lempinen

Miten uusimman sukupolven bensiinihybridi pärjäsi paukkupakkasissa? Tällainen oli tulos, kun auto vietiin 500 kilometrin jälkeen tankille

Kiitämme

  • Monipuolisia ja moneen taipuvia tiloja
  • Kulutusta isoksi bensiiniautoksi
  • Hintaa suhteessa seitsenpaikkaisuuteen ja varusteluun

Moitimme

  • Reisitukea pitkillä matkoilla
  • Lisäpaikkojen soveltuvuutta lähinnä lapsille”

Lue koko juttu


5.12.2023
Moottori – Manu Tuppurainen

Koeajo: Renault Espace – tila-auton kokonaan uusi elämä

”Espacen ohjaamon, ja myös muiden nyky-Rellujen merkittävä puoli on se, että autot huokuvat laatua. Espace on todella hienon näköinen ja viihtyisä sisältä. Ajettavuudeltaan Renault on myös erittäin mukava. Auto on hiljainen, ja alustan toimivuudelta kelvollinen ajaa.”

”Renault Espace on nykyään tilava ja erittäin tyylikäs crossover, tai oikeastaan tyylipuhdas katumaasturi, jonka hinta ei ole oikeastaan edes kovin päätä huimaava.”

Lue koko juttu


6.6.2023
Moottori – Eetu Kokkonen

Maistiainen: Renault Espace – ei enää mikään akvaario

”Tänään maailma on kuitenkin hyvin erilainen kuin aiemmin, myös tila-autojen kohdalla. Perinteisiä tila-automalleja ei juuri ole tarjolla. Renault Espace on kuitenkin yhä pelissä mukana, jokseenkin nyt hyvin erilaisena ilmentymänä kuin takavuosina.”

Lue koko juttu


11.6.2023
Iltasanomat – Pekka Virtanen

Uuteen kategoriaan – IS:n ensitestissä Renault Espace E-Tech full hybrid 200

”Renault kehuu kyseistä E-Tech-mallia maailman energiatehokkaimmaksi hybridivoimalinjaksi. Renault’n mukaan mallilla päästään kaupunkiliikenteessä jopa 80 % sähköllä, ja ensikoeajon aikana sähköistä ajoa oli tarjolla melkoisesti.”

Lue koko juttu


 

 

Renault Austral


16.12.2023
Moottori – Tuomas Rajala

Koeajo: Renault Austral E-Tech – hyviä ranskalaisia saa muualtakin kuin grilliltä

”Renaultin kehitystyö hybridimallien kanssa on ollut laajamittaista, ja nyt autoilijat saavat nauttia innovaatioiden tuloksista toinen toistaan parempien autojen muodossa. Yksi tuoreimmista tapauksista on Austral, jonka hybridimalli on erinomainen auto.”

”Kokonaisuutena Austral on todella onnistunut. Sisältä ja ulkoa tyylikäs auto on myös mukava ja teknisesti edistyksellinen. Kaiken lisäksi kulutus on kurissa.”

Lue koko juttu


6.9.2023
Karjalan Heili – Marko Siintomaa

Uusi Renault Austral jättää asiallisen vaikutelman

”Uusi Renault Austral jättää itsestään asiallisen vaikutelman. Se tulee katumaastureiden luokkaan, josta kilpailua ei puutu. Pärjätäkseen kilpailussa pitäisi pyrkiä erottumaan joukosta, ja siinä mielessä Austral kyllä erottuu, positiivisessa mielessä. Noin 40 000 euroa maksavassa koeajoautossa varusteita oli runsain mitoin.”

Lue koko juttu


22.8.2023
Iltalehti – Henri Posa

Et uskoisi ohjaamossa, että tämä on Renault

”Austral tarjoaa yksilöllisemmän vaihtoehdon uudelle, aiempaa paremmalle, Qashqaille ja se on erinomainen lähtökohta.”

Lue koko juttu


23.8.2023
Konepörssi

Renault Austral jatkaa merkille ominaista muotoilun filosofiaa lisäten siihen ripauksen urheilullisuutta etenkin esprit Alpine -versioissa. Ohjaamo toivottaa tervetulleeksi uusimmalla tekniikalla, jota korkealuokkaiset materiaalit ja viimeistely korostavat. Austral sopii mainiosti perheautoksi, sillä siinä on runsaasti tilaa niin matkustajille kuin heidän tavaroilleen.

Lue koko juttu

 

24.11.2022
Moottori – Aake Kinnunen

Koeajo: Renault Austral E-Tech – kurkistus ensi vuoden trendeihin

”Renault Austral jatkaa ranskalaismerkin johdonmukaista ja hyvää muotoilua, mutta suoran kattolinjan ansiosta autosta löytyy myös tilaa. Takakonttiin mahtuu 430 litraa täyshybridissä ja 500 litraa kevythybrideissä, kun käytössä on kiinteä takapenkki.”

Lue koko juttu


3.11.2022
Iltalehti – Henri Posa

Renault Austral on Nissan Qashqai, jota naapurillasi ei olekaan

”Merkin ajatuksena on ollut kerätä kaikki mahdolliset toiminnot ohjauspyörään ja sen takana sijaitseviin viiksiin. Näin kuljettajan ei tarvitsisi kovin usein kurotella kosketusnäytölle. Alkuun edessä odottaa melkoinen viiksiviidakko, mutta pian ajatus tuntuu suorastaan järkevältä. Autolla päivittäin ajavan lihasmuisti oppisi käyttämään toimintoja sokkona muutamassa päivässä.

Lue koko juttu


5.11.2022
Iltasanomat – Tommi Lempinen

IS ensitestissä uusi Renault Austral – kaikki malliversiot hybridejä

”Käyttöjärjestelmänä Australissa on erinomaisen oloisesti toteutettu Google Auto, joka on yhtä aikaa sekä nopea, looginen että monipuolinen. Mieleen tulee positiivisessa mielessä älykännykkä.”

Lue koko juttu


31.10.2022
Tekniikan Maailma – Velimatti Honkanen

AJETTUA: RENAULT AUSTRAL 1,2 TCE E-TECH HYBRID ICONIC ESPRIT ALPINE
Kaksi yhden hinnalla

”Ohjaamon yleisilme on laadukas. Ajoasento on ryhdikäs, ja kaikki on hyvin käsillä. Takana on hyvät tilata aikuisille, ja paremmissa varustetasoissa on myös penkin pituussäätö.”

Lue koko juttu

Renault Clio


1.11.2023
Tuulilasi – Harry Kuurio, Kuvat: Vesa Koivunen

Perusasioiden äärelle

”Renault Clio on moneen menoon muuntuva perusauto, joka on ollut ranskalaismerkille todellinen kaupallinen hitti. Clio lukeutunee niihin malleihin, jotka viimeisinä heittävät pyyhkeen kehään ennen täyssähköaikakautta. Edullisia järkiautoja tarvitaan.” –Harry Kuurio

Lue lisää painetusta lehdestä.


1.11.2023
Iltalehti – Jaakko Isoniemi

Miksi tämä auto ei käy kaupaksi? Paljastuu koeajossa huippuhienoksi ja erinomaiseksi

”Ohjaus oli niin ikään kaikilla eri asetuksilla varsin toimiva sekä miellyttävä, B-ajotilassa hidastuvuus oli riittävän raju ja myös rengasmelu oli kohtalaisesti aisoissa tämän kokoluokan autoksi. Oikeastaan kokonaisuutena paketti on ihan sitä parasta ranskalaista kaupunkiauto-osaamista. Kokemus ratissa oli siis äärimmäisen miellyttävä”

Lue koko juttu


11.10.2023
Moottori – Manu Tuppurainen

Renault Clio E-Tech Full Hybrid – erittäin vakavasti otettava

”Renault on onnistunut tekemään voimalinjan, joka on miellyttävyydessään ja ajettavuudessaan huippua. Clioon se istuu kuin nenä päähän. Hyvää: voimalinja, ajettavuus, ketteryys, kulutus. Huonoa: etuistuimen reisituki, tavaratilan nostokynnys.”

”Voimalinja on yksi tekijä Cliossa, mikä tekee siitä tällä hetkellä erittäin vakavasti otettavan automallin luokassaan. Muitakin syitä löytyy, yksi on ajettavuus, auton yleisilme sekä esimerkiksi infotainment ja sen käytettävyys.”

Lue koko juttu


 

17.7.2023
Kauppalehti – Jussi Turtiainen

Renaultin myyntivaltti sai vetävän päivityksen

”Faceliftissä tehtiin onnistuneita ratkaisuja. Ulkonäkö piristyi modernilla virtaviivaisella keulalla. Sisustuksen laatuvaikutelma on parantunut selvästi. Varusteet ja avustimet riittävät mainiosti tavalliseen ajoon. Edessä istuu tarpeeksi väljästi ja istuimet ovat kunnolliset tuntienkin menoon. Takana polvitilaa on niukasti ja katto matalalla pitkille matkustajille. Clio on vaivaton ajettava. Ohjaus pelaa tarkasti ja tunnokkaasti. Jousitus on hieman kovahko. Melutaso on kohtuullisen alhainen.”

Lue koko juttu tästä


15.7.2023
IltaSanomat – Harry Kuurio

Hittiauto Renault Clio uudistui – 145-heppaisen täyshybridin hinta on nyt selvillä

”Ajettavuudeltaan Clio on jo pitkään ollut mainio pikkuauto, joka liikkuu kaupungissa kuin keväthauki kaislikossa ja siirtyy sujuvasti pitkänmatkan moodiin moottoriteillekin”

Lue koko juttu täältä


10.7.2023

Iltalehti – Arttu Toivonen

Renault Clio uudistui – Mutta riittääkö se kampeamaan kilpailijan valtaistuimeltaan?

”Clioa on saanut kehua aiemminkin ajettavuuden osalta, eikä tässä ole menty takapakkia. Ohjaus on luontevan ja loogisen tuntuinen ja alusta kantaa hyvin auton kaikenlaisissa olosuhteissa. Moottoritiellä ajaminen on helppoa ja vaivatonta, ja pienenä kaupunkiautona Clio tietysti toimii hyvin kulmilla pyörimisessä

Lue koko artikkeli tästä linkistä

 

Renault Arkana
Renault Arkana

 

Renault Arkana


22.2.2023
Moottori – Manu Tuppurainen

Koeajo: Renault Arkana E-Tech Hybrid – miellyttävää ajontuntumaa sporttisin vivahtein

”Renault sanoo, että kaupunkiajossa Arkanalla voisi päästä jopa 80 prosenttisesti pelkän sähkön voimin. Kaupunkiajossa polttoaineenkulutus selkeästi laskeekin ja matka-ajossa nousee. Matka-ajossa Arkanalla pääsee kuitenkin viiden litran kulutuksen tuntumaan, joka on pieni. Tankillisella pääsee siis Lappiin, kun auton toimintasäde nousee tuhannen kilometrin pintaan.”

Lue koko juttu täältä


13.2.2022
Tyyliniekka.fi – Jukka Mykkänen

Ranskalaista tyylikkyyttä

”Renault Arkana on uusin lisäys ranskalaisen autonvalmistajan valikoimaan, ja se yhdistää tyylillisesti coupén ja katumaasturin linjat menevän näköiseksi paketiksi. Arkana kuuluu ehdottomasti siihen kastiin autoja, jota käännytään katsomaan vielä kerran sen luota poistuttaessa.”

Lue koko juttu täältä


15.1.2022
IltaSanomat – Harry Kuurio

Järkikokoinen ja hinnaltaan houkutteleva – koeajossa herkuilla lastattu Renault Arkana

ENTÄPÄ sitten ne Arkanan muodot? Onko Renault onnistunut luomaan uuden karismaattisen auton? Jokainen päättäköön itse tykönään, mutta kyllä Arkana hieman tavanomaista rohkeampi uutuus on.

Ikuisuuskysymys sopivan erottuvan, mutta kuitenkin riittävän monen silmää miellyttävän välillä kertoo tulevaisuudessa, kuinka hyvin Arkana otetaan esimerkiksi Suomessa vastaan. Perusasiat ovat kuitenkin kunnossa.”

Lue koko juttu 


13.11.2021
Helsingin Sanomat – Ilkka Mattila

Koreampi kansanmalli

Renault Arkana on hintaluokkaansa isompi ja näyttävämpi crossover.

Lue koko juttu täältä


 

 

5.9.2021
IltaSanomat – Harry Kuurio

Renault Arkana ensitestissä: Erikoinen auto, joka herättää mielipiteitä – ”Vaikuttaisi tarjoavan kohtalaisen hyvin vastinetta rahalle”

” LYHYEN ensitestin aikana Arkana käyttäytyi miellyttävän loogisesti. Suorituskyky riittänee useimpien normiajoihin, mutta urheilullinen Arkana ei ole. Tämäkin Renault-hybridi on siis suunniteltu taloudellisuus edellä, eikä sähkön tuomaa lisävoimaa ole ulosmitattu sporttisuuteen, ja sehän hybridin alkuperäinen idea onkin. Tien päällä Arkana on hiljainen ja sivistynyt ohjastettava. Tilaa riittää hyvin koko normiperheelle.”

Lue koko juttu tästä


01.09.2021
Kauppalehti – Jari Kainulainen

Arkana ei ujostele – muotoiluun haettiin mallia premium-merkeiltä

”Arkanan ajoasento on katumaasturimaisen korkea. Ohjaus on kevyeksi tehostettu, mikä on mannaa kaupunkiajossa.”

Lue artikkeli tämän linkin kautta


30.08.2021
Iltalehti – Pentti J. Rönkkö

Teholukemiaan liukkaampi kulkija

”Reilujen mittojen – myös korkeuden – ansiosta Arkanaan on saatu todella väljät matkustamon tilat. Takapenkin tilat kävisivät heittämällä taksikäyttöön.”

Lue artikkeli tämän linkin kautta


30.08.2021
Moottori – Henri Posa

Renault Arkana E-Tech tarjoaa tilaa hyvänä hybridinä

”Nimi saattaa olla sama kuin Venäjällä, mutta tuote eri. Uusi C-SUV Renault Arkana E-Tech yllättää tiloillaan.”

Lue koko juttu tästä

 

Renault Megane

Renault Megane


4.9.2021
Helsingin Sanomat – Niko Kettunen

Pehmeästi 15 vaihteella

”Renault Meganen lataushybridi tarjoaa mukavaa kyytiä ja edullisia sähkökilometrejä.”

Lue koko juttu tästä linkistä

 


3.9.2021
Nettiauto.com – Tuomas Rajala

Renault Megane E-TECH – F1-radalta perhefarkuksi

”Meganen E-TECH yllättää positiivisesti. Sen tekniset innovaatiot ovat vakuuttavia ja toimivia. Voimalinja on saumaton bensiinin ja sähkön yhdistelmä, ja ahkerasti lataamalla perheauton saa kulkemaan hävyttömän pienellä bensiinimäärällä.”

Lue koko juttu täältä


20.4.2021
Tekniikan Maailma – Lauri Ahtiainen

Edullista ladattavaa

RENAULT MÉGANE Sport Tourer E-Tech on toimiva lataushybridi, jolla ahkera lataaja saavuttanee kohtuulliset kulutuslukemat. Sen suurin vahvuus on silti huokea ostohinta.

Lue juttu tästä linkistä


29.3.2021
Kauppalehti – Juha Salonen

Klassiset kuoret, ladattavat sisukset – ranskalainen perhefarkku pärjää pakkasillakin

Renault lupaa Meganen plug in-versiolle vähintään 50 kilometrin täyssähköisen ajomatkan.

Lue juttu tästä linkistä


 

9.3.2021
Autotalli.com – Teemu Granström

Koeajossa Renault Megane E-TECH Plug-in hybrid – onko ”ihmehybridi” nimensä veroinen?

”Uusi Renault Megane E-TECH Plug-in hybrid kätkee sisäänsä monitilavaihteiston, joka yhdistelee ladattavan, sarja- sekä rinnakkaishybridin ominaisuuksia.

Kaiken kaikkiaan Renaultin E-TECH -lataushybridit jättivät positiivisen vaikutelman. Myös talvisissa olosuhteissa varsin kokonaistaloudellisen polttoaineenkulutuksen ja hyvän käytettävyyden lisäksi auton hankintahinnat ovat kohtuullisella tasolla. Megane E-TECH Plug-in hybridin hinnat liikkuvat 32 390 ja 36 390 euron välillä.”

Lue koko juttu tästä linkistä


22.2.2021
Iltalehti – Pentti Rönkkö

Tässä tavallisessa perheautossa on kolme moottoria: ajoltaan ällistyttävän mukava

Renault Megane E-Tech -lataushybridi istuu farmarimallisena tyypilliseen perheautojen kokoluokkaan kuin hansikkaat käteen.

Rönkön kommentti
Renault Megane Sport Tourer on lataushybridinä todella mukava perheauto – tavaratilasta tosin miinusta. Mutta sympaattinen auto.
Turvallisuus
Renault Megane edustaa hyvätasoista eurooppalaista turvatasoa, jossa sekä koriturvallisuus että ajovarustelu on mietitty loppuun. Joitakin turvavarusteita pitää tosin ruksata lisävarustelistalta.

Lue koko artikkeli tämän linkin kautta 


14.2.2021
IltaSanomat – Harry Kuurio

Lunta latausluukussa eli talvisessa koeajossa Renault Mégane Sport Tourer E-Tech

Renault ottaa Méganen pistokehybridimallilla reippaan teknologialoikan.
KIITÄMME
– Hyvää ajokäytöstä
– Maltillista kulutusta
MOITIMME
– Jousituksen pintakovuutta
– Latausluukun lumiongelmia

Lue koko artikkeli tästä linkistä


Renault ZOE

Renault Zoe


17.4.2021
Helsingin Sanomat – Niko Kettunen

Pikku jättiläinen

Renault Zoen heppoisen kuoren alta paljastuu pätevä sähköauto.

Lue juttu tätä kautta


13.1.2021
Autotoday – Antti Järveläinen

Autotoday testasi: Renault Zoe — sähköautoilua kolmannessa polvessa

Nykyinen Zoe ZE 50 -malli on hauska kumppani kaupungissa, mutta pieneksi autoksi varsin kookkaalla 52 kWh akulla taittaa parhaimmillaan yli 300 kilometrin matkan yhdellä latauksella.

Lue koko juttu tästä


10.7.2020
Nettiauto.com – Tuomas Rajala

Renault ZOE – Pieni, mutta pippurinen sähköauto

Kaupunkiautoksi Renault ZOEta voi suositella varauksetta. 100 kW moottori on mukavan ruudikas tapaus ja taajamassa kruisailla voi lähelle 400 kilometriä yhdellä latauksella. Mikäli edessä on pidempiä siirtymiä, ei pienikokoinen sähköauto ole  välttämättä kaikkein paras reissukaveri.

Kehuja: suorituskyky, toimintasäde, persoonallinen ulkonäkö, helppokäyttöisyys, varustelu

Parantamisen varaa: persoonallinen ulkonäkö, lankkumainen etuistuin

Lue koko juttu tästä linkistä


26.4.2020
eAutoilija

KOEAJOLLA RENAULT ZOE, EUROOPPALAISTEN SUOSIKKI

Renault Zoe on Euroopan suosituimpia sähköautoja. Koeajossa oli nyt uusin Zoe ison akun ja metallivärin kera.

Lue koko juttu

Renault Express


20.8.2021
Tekniikan Maailma – Velimatti Honkanen, Anton Reenpää

AJETTUA: RENAULT EXPRESS BLUE DCI 95
Paku kahdella kympillä

Pienten pakettiautojen markkinoilla ei kilpailla uudella ja eksoottisella tekniikalla, vaan tärkeintä on luotettavuus ja pienet kulut. Renault Express on ainakin hankintahinnaltaan kiinnostava tuote tähän tarpeeseen.

Lue juttu tätä kautta


1.8.2021
Moottori – Eetu Kokkonen

Koeajo: Renault Express -pikkupaku tarjoaa tarkoituksenmukaisuutta kohtuuhintaan

Renault Express on markkinoiden edullisimpia pieniä pakettiautoja, mutta kyseessä on silti erittäin tarkoituksenmukainen tuote.

Lue juttu tätä kautta

30.5.2021
IltaSanomat – Tommi Lempinen

IS:n koeajossa Daciasta Renaultiksi muuttunut uusi Express – tällainen on reilun 19 000 euron hintainen turbodieselpaku

Kaikkiaan Renault Express on ihan tervetullut tuote edullisten pikkupakettiautojen joukkoon. Brändin vaihtuminen Daciasta Renaultiksi tuskin haittaa sekään ketään.

Lue juttu tätä kautta


Renault Trafic


Trafic E-Tech 100% electric

09.10.2023 – Kauppalehti – Tommi Aitio

Tonniluokan pakettiauto sähköistyi maltilla – Riittääkö alle 300 kilometrin toimintamatka yrittäjän tarpeisiin?

”Renault Trafic E-Tech on diesel-Traficin koriin rakennettu tonniluokan täyssähköinen paku, mutta sen hyötytilat ovat yhtä isot kuin polttomoottorisilla sisaruksillaankin.

Lue koko juttu


02.10.2023 – Ammattilehti.fi – Tero Lahtinen

Youtube-video: Renault Trafic nyt myös täyssähköisenä – Kangoosta pitkä vaihtoehto

”Toisin kuin henkilöautoissa huipputehoa laskeva ja auton matkatekoa säyseämpään suuntaan vievä Eco-ajotila tekee tavara-auton ajosta kenties jopa vakioajoasentoa tasaisempaa ja miellyttävämpää.

Katso video


01.10.2023 – IltaSanomat – Henry Kuurio

Uusi sähkö-Renault haastaa perinteiset jakelutyökalut – riittävätkö tehot ja toimintasäteet myös Suomessa?

”Itse kori on sen sijaan täsmälleen sama kuin diesel-Traficissa, eli hyötytiloista ei ole tarvinnut tinkiä tuumaakaan.

Lue koko juttu


28.9.2023 – Iltalehti – Arttu Toivonen

IL Ranskassa: Renaultin tuore sähköpakettiauto kulkee reippaasti, mutta lataa hitaasti

”Testiautot oli varustettu 300 kilon kuormalla, ja niitä ajettiin sen lisäksi kahden hengen miehistöllä. Tuolla yhdistelmällä 960 kilon kantavuudella varustettu Trafic on oikeastaan hyvin jouhevan tuntuinen ajettava.

Lue koko juttu


 

Trafic

15.2.2022 – Moottori – Henri Posa

Maistiainen: kahteen kertaan uudistunut Renault Trafic

”Tallella tutut vahvuudet

Lue koko juttu


 

10.2. 2022 – AutoBild – Juha Peltonen

Renault Traficin facelift: Uusi keulailme ja ohjaamo

”Täysin uudistuneen ohjaamon laatuvaikutelmaa ja muotoilua on entisestään parannettu.”

Lue koko juttu


Renault Master


28.6.2024
Kauppalehti – Jari Kainulainen

Sähköpakettiautolla pääsee jo pitkälle – Iso uutuusmalli lupaa 460 kilometrin toimintamatkan

Tuulitunnelissa on kuitenkin vietetty laatuaikaa. Aerodynamiikkaa on petrattu kaventamalla koria taaksepäin. Korkeassa keulassa on aukkoja, joiden kautta ilmavirtaa ohjataan kulutuksen ja melun suitsimiseksi. Konepelti on entistä lyhyempi ja tuulilasia on kallistettu reilusti taaksepäin.

Ilmanvastuksen pienentäminen on ohjannut kaikkea muotoilua, mutta rahtitilan koosta ei ole tingitty.”

Lue koko juttu


28.5.2024
Ammattilehti – Tero Lahtinen

Koeajossa: Uudistunut Renault Master – loppukesästä suomeen

Kokonaisuutena ja lyhyen koeajon perusteella arvioituna Renault Master päihittää väistyvän mallin likipitäen kaikessa mahdollisessa. E-Tech säkömallilla saavutettavissa oleva realistinen 400 kilometrin toimintamatka, kehittynyt ajettavuus ja korkea kantavuus sekä dieselmoottorin yhteyteen tarjolle tuotava automaattivaihteisto ja ainakin ennakkotietojen perusteella kilpailukykyinen hinnoittelumalli ovat arvoja joiden pitäisi siivittää Masterin myynti uuteen kukoistukseen Suomessa. Ja nelivetomallikin on luvassa, ilmeisesti entiseen tapaan oikeasti maastokykyisenä varianttina ja Oberaignerin alustalla.”

Lue koko juttu