TULOSSA:
RENAULT RAFALE E-TECH HYBRID

korkeammalle tähtääminen inspiroi uuteen

E-Tech full hybrid 200 hv ja E-Tech plug-in 4×4 300 hv voimalinjat¹, jopa 1100 km toimintamatka² ja sisäänrakennettu Google³, jossa yli 50 appia saatavilla⁴.
Suomeen uusi Rafale saapunee vuoden 2025 alussa molemmilla voimalinjoilla samanaikaisesti.

 

MUOTOILU JA OMINAISUUDET

aerodynaamiset veistokselliset linjat, uusi tunnistettava päiväajovalojen muotoilu,
täysin uusi symbolinen etusäleikkö, sisätilojen väljyys ja kategoriansa parhaat takaistujan jalkatilat
puhumattakaan erinomaisesta openR näyttöjen yhdistelmästä.


uusi lähestyminen ulkoiseen olemukseen

Ilmailun inspiroiman Renault Rafalen muotoilu heijastaa lentokoneen rungon kaunista virtaviivaisuutta. Perusteellisen tutkimuksen tulos, urheilullinen kori puhtaine linjoineen sulautuu ajomaisemaan ja ympäristöönsä häiritsemättä luonnon harmoniaa. Tämä ominaisuus tekee Renault Rafalesta dynaamisen ja urheilullisen katumaasturin.

Renault Rafalessa on uusi tunnistettava päiväajovalojen muotoilu, täysin uusi symbolinen etusäleikkö urheilulliset istuimet ja upea saatavilla oleva Harman Kardon hi-fi äänijärjestelmä.

mukavuutta ja valoa

Renault Rafalen uusi saatavilla oleva suuri kokoinen solarbay® panoraamakattoikkunan himmenee ja vaalenee valaistusolosuhteiden mukaan. Kuljettaja voi räätälöidä neljän vaihtoehdon väliltä, miten paljon valoa autoon pääsee. Mukavuutta, joka on todella räätälöity tarpeisiisi.


E-TECH MOOTTORIT

full hybrid 200 hv

Aja jopa 80% sähköllä kaupunkiajosta ja jopa 130 km/h* sähköllä ilman ulkoista lataustarvetta. Akusto ottaa talteen jarrutusenergiaa regeneroimalla moottorijarrutusten ja jarrutusten aikana ja mahdollistaa näin jopa 40%* polttoainesäästöt.

Maksimivoima
146 kW (200 hv)

Vaihdelaatikko
automaattinen monitilavaihteisto

WLTP CO₂ päästöt
alkaen 105 g/km

kulutus
alkaen 4,7 L/100 km

toimintamatka
jopa 1 100 km*

4×4 300hv plug-in hybrid

Plug-in hybrid voimalinjan 22 kWh akulla voit ajaa jopa 100 km sähköllä, joka kattaa yleensä päivän normaaliajot. Korkealla suorituskyvyllä varustettu E-Tech 4×4 300 hv versio julkaistaan myöhemmin. Lisätietoa saatavilla myöhemmin.

Maksimivoima

221 kW (300 hv)

Vaihdelaatikko
automaattinen monitilavaihteisto

WLTP CO₂ päästöt
alkaen 15 g/km
alustava tieto, joka odottaa vahvistusta

kulutus
alkaen 0,7 L/100 km
alustava tieto, joka odottaa vahvistusta

toimintamatka
jopa 1 100 km, sisältäen sähköllä ajoa 100 km*

 

ketteryyttä ja vakautta

Matalassa nopeudessa 4Control Advanced -nelipyöräohjaus kääntää takarenkaita jopa 5 astetta vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät. Tämä ominaisuus mahdollistaa pieneen kaupunkiautoon verrattavan kääntöympyrän. Yli 50 km/h vauhdissa takapyörät kääntyvät jopa 1 asteen verran samaan suuntaan eturenkaiden kanssa ajovakauden parantamiseksi.


openR Link -multimediajärjestelmä sisäänrakennetulla Googlella*

Renaultin openR Link -multimedian näytön saa rakennettua mieleisekseen, ja siihen kuuluu Android Automotive -järjestelmä, jossa on Googlen palvelut* sisäänrakennettuina. Autoa pystyy käyttämään älypuhelimen tavoin ja sen voi yhdistää käyttäjän digitaaliseen maailmaan. Käytössäsi on Renaultin palveluiden lisäksi jopa yli 50 suosikkisovellustasi, kuten Google Maps*, Google Assistant* ja Google Play*n sovellukset, aivan kuin älypuhelimessa.


32 KULJETTAJAA AVUSTAVAA JÄRJESTELMÄÄ
ja human first program

Renaultin human first program tarjoaa turvaksesi jopa 32 edistyksellistä ja innovatiivista ajoavustinjärjestelmää.

aktiiviset kuljettajaa avustavat järjestelmät

aktiiviset kuljettajaa avustavat järjestelmät yhdistävät älykkään mukautuvan vakionopeudensäätimen, kaistakeskittimen ja mukautuvan Stop&Go -järjestelmän. Kaistalta poistumisen estojärjestelmä toimii ohjaamalla autoa takaisin kaistalleen sivutörmäyksen välttämiseksi. Kun liikenne hidastuu, järjestelmä sallii auton pysähtyä ja käynnistyä taas automaattisesti.

Vaikka ajamisen avustavat järjestelmät ovatkin kehittyneitä, auton varusteet ovat aina ajamisen apujärjestelmiä. Kuljettaja on aina täysin vastuussa ajoneuvon ajamisesta. Hankalat olosuhteet, kuten lumi ja jää voivat vaikuttaa ajoavustimien toimintaan ja voivat estää niiden toiminnan.

RAFALE JO VUODESTA 1934

suorituskykykeskeinen ja tiennäyttäjä

Kautta historiansa Renault on aina ollut tärkeässä roolissa niin maanteillä, ilmassa kuin junassakin. Moottorin suorituskyky, aerodynaaminen tehokkuus, auton sisäinen turvallisuus…me kehitämme jatkuvasti tulevaisuuden innovaatioita.

 

HALUATKO LISÄTIETOA?


Haluatko saada ensimmäisten joukossa ajankohtaiset tiedot Renault Rafale-mallista? Tilaa uutiskirje alta!