16.7.2021
Group Renaultin myynti kasvoi 18,7 % ensimmäisellä vuosipuoliskolla verrattuna edelliseen vuoteen. Yhtymä jatkaa valitulla valikoivalla myyntistrategialla, jossa keskitytään volyymissa kannattavimpiin malleihin. Renault merkin myynti kasvoi 18,5 %. E-TECH -hybridimallisto on ollut menestys ja joka neljäs myyty Renault onkin E-TECH hybridi. Dacia myynti kasvoi 24,5 % uudistuneen malliston ansiosta. Sandero on eniten yksityisasiakkaille myyty malli Euroopassa. CAFE tavoitteiden saavuttaminen vuonna 2021 etenee suunnitelmien mukaisesti.
Markkinalla, jota COVID-19 pandemia edelleen vaikeuttaa, Renault Group myi 1 422 600 autoa vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Tämä on kasvua 18.7 % edelliseen vuoteen verrattuna, mutta 24.2 % laskua vuoden 2019 samaan ajanjaksoon.
RENAULT
Renault merkkisiä autoja myytiin 901 500 kappaletta, mikä on 18,5% kasvua edelliseen vuoteen. Kasvua tapahtui kaikilla päämarkkinoilla. Euroopan osuus tästä määrästä oli 59 %. Euroopan myyntimäärä oli 532 161 ajoneuvoa (+13,2%), mikä antaa 7% markkinaosuuden. Kasvu tehty E-TECH-malliston sähkö- ja sähköistetyillä autoilla (91 869 autoa, kasvua 149%). Renault Arkana -mallin myynti alkoi Euroopan isommilla markkinoilla maaliskuussa ja lähes 20 000 ajoneuvoa on jo myyty kolmessa kuukaudessa. Arkanan avulla Renault on tehnyt onnistuneen paluun C-segmenttiin. Tavara-autojen markkina kasvoi 42,3 % ja Renault kasvatti markkinaosuuttaan 0,4 prosenttiyksikköä 14,4 prosenttiin.
Euroopan ulkopuolella päämarkkina-alueilla Renault palasi kasvun tielle onnistuneiden tuotelanseerausten johdosta; Kiger Intiassa (+86,6 %), Duster Venäjällä (+36%) ja Latinalaisessa Amerikassa mukaan lukien Brasilia (+15,9 %)
DACIA JA LADA
Dacia merkkisiä autoja myytiin 262 814 kappaletta (+24.5%). Kasvun mahdollisti uuden Sanderon menestys ja se on myydyin henkilöautomalli yksityisasiakkaille Euroopassa. Euroopan edullisin sähköauto Spring sai myös vahvan alun. Yli 15 000 asiakastilausta odottaa toimitusta vielä tämän vuoden puolella. Dacian voimakas mallistouudistus käynnistyi Sandero- ja Logan-malleilla vuoden vaihteessa, Spring keväällä ja Duster uudistus julkaistiin alkukesästä. Tahti vain jatkuu, sillä merkki paljastaa täysin uuden 7-paikkaisen perhe- / monikäyttöauton Münchenin autonäyttelyn yhteydessä syyskuun alussa.
Myös Ladan myynti kasvoi omilla markkina-alueillaan.