09/2019
Renault päivittää Masterin ja Traficin ja ne kohoavat luokkiensa kärkeen niin ulkonäöltään, sisustukseltaan, tekniikaltaan kuin varusteiltaan.
Vuodesta 1980 lähtien Master ja Trafic ovat olleet merkittäviä malleja pakettiautomarkkinoilla. Yhteensä niitä on myyty yli neljä miljoonaa kappaletta. Vastatakseen uusien asiakkaiden tarpeisiin, uusi Master ja uusi Trafic ovat saaneet uuden muotoilun, uusia moottoreita, ammattilaisten tarpeisiin suunnitellun ohjaamon, entistä enemmän mukavuutta ja yhdistettävyyden.
Renault on ollut Euroopan ykkönen kevyissä tavara-autoissa jo vuodesta 1998 lähtien eli kahden vuosikymmenen ajan. Suomessa Renault-pakettiautot ovat vakiinnuttaneet paikkansa suosituimpien merkkien joukossa.
Uusi Renault Master – väkevämpi niin ulkonäöltään kuin teholtaan
Renault yhtenäistää pakettiautojensa ulkonäön uudella komealla keulalla, jossa on paljon yhteistä henkilöautojen kanssa. Voimakkaampi ilme tulee vaakasuorasta etusäleiköstä, joka korostaa uuden Masterin leveyttä ja tukevaa otetta tiestä. Uudet C-muotoiset päiväajovalot auttavat tunnistamaan Masterin välittömästi osaksi Renault-perhettä.
Uuden Masterin ohjaamo on paljon henkilöautomaisempi kuin ennen, mikä tarkoittaa entistä parempaa ergonomiaa ja korkeatasoisempia materiaaleja. Täysin uudessa kojelaudassa on paljon työkäytössä hyödyllisiä avoimia ja kannellisia säilytystiloja. Kromikoristeet tuuletusventtiileissä ja ilmastointilaitteen katkaisimissa sekä uusi ohjauspyörä korostavat korkeaa laatua. Kuljettaja saa entistä enemmän tietoa, sillä mittaristossa on 3,5-tuumainen näyttöruutu ja navigaattorin näyttö on integroitu kiinteäksi osaksi kojelautaa.
Ohjaamo on suunniteltu tilavaksi toimistoksi, jossa kuljettajan on helppo hoitaa työnsä. Säilytystilaa on yhteensä peräti 105 litraa. Hansikaslokeron yläpuolella on uusi ”Easy Life” -taso, joka toimii yhtä hyvin ylimääräisenä työtasona kuin lounaspöytänä. Modernia tekniikkaa edustavat taso älypuhelimen langattomalle lataukselle ja tabletin tai tietokoneen telakka kojelaudan keskellä. Tietoviihdejärjestelmänä on joko R-LINKin uusi versio tai vielä monipuolisempi, päivitetty Media Nav Evolution, jossa on myös älypuhelinpeilaus (Android Auto™ ja Apple CarPlay™).
Työn helpottaminen jatkuu kuormatilan puolella, minne on tehty vähäiseltä tuntuvia, mutta jokapäiväisessä käytössä merkittäviä parannuksia. Uudella ledivalaistuksella kuormatilaan valomäärä on nostettu viisinkertaiseksi aiempaan verrattuna. Ovien kahvat ovat ergonomisemmat kuin ennen, mikä helpottaa kuormatilaan pääsyä ja oven sulkemista.
Uudessa Masterissa on paljon ajamista helpottavia järjestelmiä. Tällaisiin kuuluvat esimerkiksi kaistavahti, pysäköintitutka takana ja peruutuskamera. Vakiovarusteena Masterissa on nyt Side Wind Assist, joka korjaa voimakkaan tuulen vaikutukset ajolinjaan yli 70 km/h nopeuksissa sekä hämäräkytkimellä toimivat ajovalot ja tuulilasinpyyhkijöiden sadetunnistin. Lisäksi uuteen Masteriin saa uusia kuljettajaa avustavan järjestelmiä. Näitä ovat pysäköintitutkat edessä, katvealueen hälytysjärjestelmä ja hätäjarrutusjärjestelmä.
Renault on uudistanut Masterin 2,3-litraisia dCi-moottoreita niin, että ne ovat aiempaa tehokkaampia ja taloudellisempia. Tehokkain versio kehittää nyt 132 kW (180 hv) ja moottorin suurin vääntömomentti on 400 Nm. Polttoaineenkulutus on pudonnut enimmillään jopa litran sadalla. Vaihteistoksi voi valita joko kuusivaihteisen käsivalintaisen tai Quickshift- vaihteiston.
Uusi Renault Trafic – luokkansa esikuva
Uusi Trafic on muuttunut ulkonäöltään ja sen keulan ilme on hyvin samanlainen kuin henkilöautoissa. Etusäleikön kromi paljastaa heti uuden Traficin laadun olevan aiempaa korkeammalla tasolla. Edessä on nyt ledivalot, joissa on Renaultille ominaiset C-muotoiset päiväajovalot.
Ohjaamo on suunniteltu kokonaan uudelleen helpottamaan kuljettajan työtä ja lisäämään niin kuljettajan kuin matkustajien mukavuutta. Kokonaisuus on aiempaa korkeatasoisempi aina verhoilumateriaaleista alkaen nahkaverhoiltuun vaihteenvalitsimeen ja harmoniseen kojelautaan. Siinä käytetään runsaasti satiinikromia muun muassa keskikonsolin ja mittarien kehyksissä.
Uuden Traficin ohjaamo on liikkuva toimisto, jonka yhdistettävyys ja tietoviihdejärjestelmät edustavat viimeisintä tekniikkaa. Tietoviihdejärjestelmänä on joko päivitetty R-LINK tai vielä monipuolisempi kosketusnäytöllä varustettu Media Nav Evolution jossa on myös älypuhelinpeilaus (Android Auto™ ja Apple CarPlay™).
Ohjaamossa on peräti 90 litraa säilytystilaa erilaisille tavaroille, ja tuosta määrästä 54 litraa on matkustajan istuimen alla. Taitettava matkustajan selkänoja antaa kuljettajalle mainion työtilan ja luontevan paikan tietokoneelle. Varusteisiin kuuluu käytännöllinen kirjoitustaso, minkä lisäksi niin älypuhelimelle kuin tabletille tai tietokoneelle on oivat paikat.
Kuljettaja on ollut suunnittelun keskipisteenä uuden Traficin kehitystyössä. Laajakulmaisen matkustajan häikäisysuojaan sijoitetun peilin avulla näkyvyys takaviistoon oikealle on kaksinkertaistunut. Pysäköitäessä apuna ovat etu- ja takatutkat sekä peruutuskamera. Perävaunun vakautusjärjestelmä lisää turvallisuutta. Ehkä tärkein parannus ovat kuitenkin ledivalot, jotka tuovat valoa pimeyteen. Niiden teho on parantunut lähivaloilla kolmanneksen ja kaukovaloilla 50 prosenttia aiempiin halogeenivaloihin verrattuna.
Uudessa Traficissa on uudet 2,0 dCi-moottorit. Niiden pakokaasupäästöt ovat alhaisemmat kuin ennen, minkä lisäksi kulutus on pudonnut enimmillään 0,6 litraa sadalla 107 kW (145 hv) versioissa. Muuttuvasiipisellä ahtimella varustetun moottorin suurin teho on 125 kW (170 hv) ja suurin vääntömomentti 380 Nm.
Kaksi tehokkainta moottoria (107 ja 125 kW) voi valita nyt kuusivaihteisen kaksoskytkinvaihteiston kanssa. Uudessa Getragin valmistamassa vaihteistossa yhdistyvät miellyttävät, nopeat vaihdot ja taloudellisuus.
Uuden Traficin parannukset jatkuvat kuormatilassa, jossa on nyt uusi tehokas ledivalaistus. Lukitusta on muutettu entistä vahvemmaksi ja uudella kauko-ohjaimella ovet saa lukittua ja avattua yksitellen. Kuten ennenkin mukaan voi lastata edessä avattavan luukun ansiosta jopa 4,15 metriä pitkiä tavaroita, mikä on enemmän kuin missään kilpailijassa.
Aiempaan tapaan uudesta Renault Traficista on saatavana useita eri versioita. Modulaarisen rakenteen ansiosta Trafic on räätälöitävissä kuhunkin käyttötarkoitukseen sopivaksi. Umpipakettiauton voi valita kahdella eri korin pituudella, joista kummastakin on kaksi korkeutta. Tavaratilan koko vaihtelee 5,2 kuutiometristä 8,6 kuutiometriin. Trafic sopii myös henkilökuljetuksiin, jolloin 9 matkustajan lisäksi mukaan mahtuu 1,8 kuutiometriä matkatavaroita.
Uudet Renault Trafic ja Master tavara-autot nyt jälleenmyyjillä ! Käy tutustumassa ja koeajamassa miltä uusi työpaikkasi tuntuu. Tervetuloa tutustumaan!