Frankfurtin autonäyttely: Uudet Renault MÉGANE ja TALISMAN

09/2015

Uusi Mégane kiinnittää huomiota huippukilpaillussa kompaktien autojen segmentissä dynaamisen muotoilunsa ja lukuisten ylemmän autoluokan teknologioidensa ansiosta:

  • Dynaamiseen ulkoasun muotoiluun kuuluvat selväpiirteiset etu- ja takavalot, sekä lisäksi huolellisesti varusteltu sisustus.
  • Teknisiä ratkaisuja, joita on normaalisti saatavilla ylemmässä kokoluokassa mm. uudesta Espacesta ja Talismanista tutut: Multi Sense -valinnat, värillinen Head-Up -heijastusnäyttö ja pystyyn asennettu 8,7-tuuman R-Link 2 -kosketusnäyttö, sekä lukuisat muut kuljettajan aputoiminnot.
  • Ylellinen GT-versio on suunniteltu yhdessä Renault Sport -asiantuntijoiden kanssa. Sen varustukseen kuuluu 4Control-nelipyöräohjaus yhdistettynä Renault Sportin insinöörien hienosti virittämään jousitukseen – ensimmäistä kertaa C-segmentissä. Erityislaatuisessa sisustusmuotoilussa ja ulkoasun tyylikkyydessä nähdään Renault Sport -tunnusmerkit. GT-versio on saatavana ensiesittelystä alkaen.

Uusi Mégane saapuu autoliikkeisiin vuoden 2016 alkupuolella laajalla moottorivalikoimalla, josta löytyy jokaiselle sopiva.

Renault Talisman -farmari yhdistää sulavasti voimakkaat linjat ja persoonallisen itsevarmuuden. Farmari, kuten myös jo aikaisemmin paljastettu sedan, tulee myyntiin vuoden 2016 ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Talismanin erityispiirteitä ovat:

  • Lähes 1700 dm³ tavaratilaa (VDA).
  • Ajonautinnon uudenlainen taso on saatu aikaan 4Control©-nelipyöräohjauksen ja aktiivisen iskunvaimennuksen ansiosta. Multi-Sense -teknologia vastaavasti tarjoaa todellisen mahdollisuuden oman mieltymyksen mukaiseen personointiin.
  • Runsaasti tilaa ja vertaansa vailla olevaa mukavuutta, johon kuuluu myös etuistuinten tuuletus.
  • Lisäksi R-Link2 -multimediajärjestelmä, BOSE® Surround Sound sekä merkittävä valikoima ajon apujärjestelmiä ja varusteita, jotka on suunniteltu lisäämään matkustusmukavuutta.

Uusi Renault Mégane:

Dynaamista muotoilua ja paljon uutta teknologiaa

”Uudella Méganella on oleellinen osa Renaultin uudistetussa muotoilustrategiassa. Dynaamiset linjat heijastavat sen aistillisuutta ja sen tehokkaat, hyvin suunnitellut mittasuhteet ovat omiaan maantieajoon. Uudessa Méganessa on veistokselliset muodot, vahvat olkalinjat – jotka vihjaavat brändin latinalaisiin juuriin – sekä selväpiirteiset etu- ja takavalot sekä päivällä että yöllä. Sen tyylikäs sisustus tuo erehtymättömästi mieleen lentokoneohjaamon.”

Laurens van der Acker – Senior Vice President, Corporate Design

Muotoilun dynamiikkaa ja tunnistettava selväpiirteinen valaistus

Yhtenäiset mittasuhteet ja veistokselliset korimuodot

Uuden Méganen dynaaminen olemus perustuu hyvin tasapainotetuille mittasuhteille. Se on 64 mm pitempi (4359 mm) ja 25 mm matalampi (1447 mm) kuin kolmannen polven Mégane. Sen raideleveydet ovat leveämmät (edessä: 1591 mm, +47 mm/ takana: 1586 mm, +39 mm) ja sen akseliväli (2669 mm, +28 mm) on pitempi kuin kilpailevissa malleissa. Sen takaosan ylitystä on lyhennetty verrattuna edeltäjiinsä. Saatavana olevien pyörien koot ulottuvat aina 18-tuumaisiin saakka.

Uudessa Méganessa toteutetaan Renaultin etuosan samankaltaisuutta, johon kuuluvat suuri, pysty timantti-logo sekä leveä etusäleikkö. Laadukkaat kromiviimeistelyt ovat sekä edessä että sivuilla (ikkunoiden reunuksissa, sivumerkeissä ja ovenkahvoissa).

Aerodynamiikka on ollut suunnittelussa vahvassa asemassa. Ilma-aukot auton molemmin puolin edessä, ilmanohjaimet takana sekä moottoroidut jäähdyttimen sulkuläpät, jotka sulkeutuvat automaattisesti vähentäen ilmanvastusta.

Veistoksellisten ulokkeidensa ansiosta uusi Mégane säteilee sensuaalisuutta, joka on tyypillistä Renault-brändin muotoilulle. Siistit ja tarkoin hiotut linjat korin alaosassa ja konepellissä kohdistuvat etuosaan korostaen auton itsevarmaa olemusta.

Tunnistettavat, selväpiirteiset valot

Uuden Méganen yksityiskohtien suunnittelua on inspiroinut heinäkuussa esitelty Talisman: selväpiirteiset etu- ja takavalot sekä päivä- että yökäytössä, vahvistavat brändin visuaalista yhtenäisyyttä.

LED-teknologialla toteutetut C:n muotoiset päiväajovalot laajenevat puskuriin tehostaen auton etuosan identiteettiä. Uuden Méganen huippuversioissa on täydet LED-valot, joissa sekä lähi-, että kaukovalomoduulit on toteutettu LED-teknologialla. Perinteiseen valaistusjärjestelmään verrattuna tämä Pure Vision LED Technology tarjoaa merkittävän parannuksen yöolosuhteissa näkemiseen.

Takavaloyksiköissä – niin ikään täys-LEDit – valot palavat jatkuvasti. Tämä uudenlainen horisontaalinen tunnusmerkki korostaa auton leveyttä. Uuden Edge Light -teknologian ansiosta se antaa kapean, 3D-pyyhkäisyvaikutuksen, joka lähettää punaisen, syvän violetin sävyisen valon.

Tyylikäs lentokoneohjaamon tyylinen sisustus

Lentokoneohjaamon tyylisessä sisustuksessa kuljettaja on keskipisteenä

Uudessa Méganessa on kiinnitetty erityistä huomiota loppusilaukseen ja laadukkaisiin materiaaleihin matkustusmukavuuden lisäämiseksi entisestään.

Sarja high-tech -yksityiskohtia on ryhmitetty kuljettajan ympärille L-muotoisessa ohjaamossa. Uudessa Méganessa on värillinen head-up -heijastusnäyttö, joka on perinteisesti tarjolla vasta luokkaa ylempänä olevissa autoissa. Kojelaudassa on lisäksi 7-tuuman värillinen TFT (Thin Film Transistor) -mittarinäyttö, sekä lisäksi helppokäyttöinen pystysuuntainen 8,7-tuumainen R-link -kosketusnäyttö.

Ohjaamossa on keskitytty erityisesti laatuun ja harmoniaan. Kojelautaan valittu miellyttävältä tuntuva materiaali jatkuu yhtämittaisesti ovien verhoilussa ja ulottuu myös kojelaudan alaosasta keskikonsoliin saakka. Huippumalleissa on aidolla nappanahalla päällystetty ohjauspyörä tyylikkäillä kromiyksityiskohdilla. Kromiviimeistelyä on myös mittaristossa, ilmastointiventtiileissä, kojelaudassa ja katkaisimissa.

Keskikonsoli on leveä ja tilava, ja siinä on säädettävä käsinoja. Huippumalleissa huomio kiinnittyy konsoliin asennettuun kahden hehkuvan valon kapeaan keilaan, joiden värisävyn voi valita henkilökohtaiseksi Multi-Sense -teknologian avulla.

Bose® Audio -järjestelmä varmistaa uuden Méganen äänimaailman korkean laadun. Bosen ja Renaultin asiantuntijat ovat tehneet kiinteää yhteistyötä optimoidakseen yhdeksän kaiuttimen, bassokaiuttimen ja digitaalisen vahvistimen integroimisen. Järjestelmä tarjoaa tarkan, tasapainoisen, räätälöidyn ja kristallinkirkkaan äänen.

Syleilevät istuimet

Matkustajat istuvat huolellisesti muotoilluilla istuimilla huippumukavasti ja tukevasti. Istuimiin on käytetty Dual Density –pehmustemateriaalia ja istuinten rakenne on sama kuin Espacessa ja Talismanissa.

Istuimiin valitut materiaalit ovat lämminhenkisiä ja nykyaikaisia, joihin inspiraatiota on saatu huonekaluista ja nahkatavaroista. Erityishuomiota on kiinnitetty istuinten ja oviverhoilujen ommelten taidokkuuteen.

Uuteen Méganeen voi valita viisi erilaista verhoilua, kaikki mustan eri sävyjä. Huippumallit on saatavana plyysimäisellä veluuri-materiaalilla, joka on kehitetty yhdessä Alcantaran® kanssa. Tuloksena on materiaalin mahtava loisto ja intensiivinen musta 3D-vaikutelma.

Huippumalleissa istuimet on varustettu sähköisellä ristiselän säädöllä ja kuljettaja istuimessa on lisäksi hieronta-toiminto.

Uuden Méganen tavaratilan vetoisuus on 384 dm³ VDA (kaikki tila hyödynnettynä 434 litraa) ja se on toiseksi suurin tämän kokoluokan autoissa. Tavaratilaa täydentää lisäksi matkustamon käsimatkatavaroille varatut tilat, yhteensä 25 litraa. Polvitilaa takana on 175 mm, mikä merkitsee 20 mm:n parannusta Mégane 3:een verrattuna. Hartiatila (1441 mm edessä, 1390 mm takana) kuuluu segmentin parhaimpiin. Uusi Mégane tarjoaa parasta sekä takapenkin matkustajia että tavaratilan kapasiteettia ajatellen.

Seuraavalle tasolle nostettu teknologia ja laaja moottorivalikoima

Kuljettajan high-tech -ympäristö kuuluu segmenttinsä parhaimmistoon

CMF (Common Module Family) C/D pohjalevyn käyttäminen mahdollistaa uuteen Méganeen suuren määrän ominaisuuksia, jotka yleensä kuuluvat vasta ylemmän kokoluokan autoihin, kuten uuteen Espaceen ja Talismaniin. Ominaisuuksiin kuuluvat värillinen head-up -heijastusnäyttö, 7-tuumainen värillinen TFT (Thin Film Transistor) mittaristonäyttö, kaksi versiota R-Link 2 -multimediajärjestelmästä (7-tuumainen kosketusnäyttö vaakatasossa tai 8,7-tuumainen pystytasossa), Multi-Sense -teknologia ja 4Control-nelipyöräohjaus. Näin laaja teknologian määrä on tässä kokoluokassa ainutlaatuista.

Värillinen head-up -heijastusnäyttö

Alas kojelautaan painuva värillinen head-up -heijastusnäyttö edistää turvallisuutta ja parantaa kuljettajan ajomukavuutta ja sitä on helppo ja selkeä käyttää ajamisen apuna. Kuljettaja pystyy vastaanottamaan tärkeää informaatiota – nopeus, navigointiohjeet ja ajamisen apujärjestelmien tietoa – nostamatta katsettaan tiestä.

Uudessa Méganessa on viimeisimmät ajamisen apujärjestelmät, jotka on juuri esitelty uusissa Espacessa ja Talismanissa. Ajamisen apujärjestelmiä hallinnoidaan R-Link -järjestelmän avulla:

  • Parantunut turvallisuus: mukautuvan vakionopeussäädin sekä automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
  • Varoitukset: kaistavahti, turvavälihälytys, nopeuden ylittämisestä hälyttävä liikennemerkkien valvontalaite, katvealuevaroitin
  • Ajamisen helppoutta: peruutuskamera, automaattinen lyhyiden ja pitkien valojen vaihto, pysäköintitutkat edessä, takana ja sivulla sekä aktiivinen Easy Park -pysäköintiavustin.

Segmenttinsä ensimmäinen auto, jossa on isokokoinen pystysuuntainen 8,7-tuuman kosketusnäyttö

Uuden Méganen-sarjan korkeammissa varustetasoissa on R-Link 2 –multimediajärjestelmä täydennettynä 8,7-tuumaisella pystysuuntaisella kosketusnäytöllä. Ainutlaatuista tässä on se, että tämä näyttö tuo helppokäyttöisempää teknologiaa käyttäjälleen älypuhelimen tai tablettitietokoneen tapaan.

R-Link 2 sisältää puheohjauksen* turvallisemman ja yksinkertaisemman toimintojen käyttämiseksi: kuten navigointi-, puhelin- ja radio-sovellukset. Sen kolmen, itse muunneltavan, kotisivun kautta pääsee nopeasti eniten käytettämiinsä toimintoihin. Autossa on sisäänrakennettuna tietoliikenneyhteydet, jotka sisältävät mm. 12 kuukauden TomTom-liikennetietopalvelun sekä pääsyn R-Link Storeen, josta asiakas voi halutessaan hankkia järjestelmään lisää sovelluksia.*

*R-Link 2 -järjestelmä ja navigointi ovat suomenkieliset. Puheohjauksessa ei ole tällä hetkellä suomenkielen tukea. R-Link Storesta ladattavat sovellukset, niiden sisältö, toiminnot ja kielivalinnat ovat markkina-aluekohtaisia.

Kojelaudassa 7-tuuman värillinen TFT-mittarinäyttö

7-tuumaisen värillisen TFT (Thin Film Transistor) näytön sisältöä voi muuttaa henkilökohtaiseksi sen mukaan, mikä on valittu ajotyyli. Perustiedon, kuten ajonopeuden, lisäksi näkyviin saa navigointiin ja ajon apujärjestelmiin liittyviä tietoja.

Innovatiivinen Multi-Sense -teknologia

Uudessa Méganessa, kuten uusissa Espacessa ja Talismanissa, käytössä oleva

Multi-Sense-teknologia mahdollistaa käyttäjän muuttaa ajoasetuksia henkilökohtaisen makunsa mukaan. Tämän teknologoan avulla voi muuttaa kaasupolkimen toimintaa ja moottorin reaktiota, säätämällä vaihteiston nopeutta automaattisella EDC-vaihteistolla ja kontrolloimalla istuinten hierontatoimintoa sekä ohjaamon valaistusta.

Keksikonsolissa sijaitsee Multi-Sense –pikakytkin, jonka avulla eri toimintotilan pääsee valitsemaan nopeasti ja helposti.

Järjestelmä tarjoaa viisi erilaista ajoasetusta: Sport, Normal, Comfort, Perso ja Eco. GT-mallissa Eco on korvattu R.S. Drive -asetuksella.

Sisävalaistukseen on saatavana viisi erilaista tunnelmaa: punainen, vihreä, sininen, violetti ja ruskea. Valaistustunnelma ulottuu keskikonsoliin, kuten korkeammissa varustelutasoissa myös etu- ja takaoviin. Valittu väri toistuu myös mittaristonäytössä ja multimedianäytöllä.

Laaja moottorivalikoima ulottuu 205 hevosvoimaan saakka

Uuden Mégane GT:n konepellin alla on bensiinimoottori Energy TCe 205, jossa on 7-nopeuksinen EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto. GT-malliston täydentää vuoden 2016 aikana Diesel Energy dCi 165 -moottorissa on 6-nopeuksinen EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.

Malliston perustan muodostaa Energy dCi 110 -dieselmoottori, jossa on 6-nopeuksinen manuaalivaihteisto. Tämän version CO2-päästöt ovat 86 g/km (3,3 litraa/100 km), ja se on ECO2-merkitty. Vuoden 2015 kesäkuusta saakka Renault on käyttänyt ECO2-mainintaa korostaakseen jokaisen mallisarjan taloudellisinta moottoria.

Muut moottorivaihtoehdot:

Diesel: Energy dCi 90 manuaali, Energy dCi 110 6-nopeuksisella EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla sekä Energy dCi 130 manuaali.

Bensiini: Energy TCe 100 manuaali; Energy TCe 130 manuaalina sekä 7-portaisella EDC-kaksoiskytkinvaihteistolla

Alkuvuonna 2017 mukaan tulee Hybrid Assist Diesel. Tämän moottorin tavoitteena on päästä kulutuksessa alle 3 litraa/100 km sekä CO2-päästöissä 76 g/km*, mikä asemoi uuden Méganen markkinajohtajaksi, kun puhutaan matalasta polttoaineen kulutuksesta ja CO2-päästöistä. Järjestelmä saavuttaa tämän varastoimalla moottorijarrutuksien ja jarrutuksien hukkaenergian, joka valjastetaan käyttöön tehostamaan kiihdytyksiä erityisesti matalilla kierrosluvuilla, näin yhdistetään ajomukavuus ja poikkeuksellinen taloudellisuus.

*Viralliset lukemat päästötestien jälkeen.

Uusi Renault Talisman, sedan ja farmari: tyyliä, mukavuutta ja ajamisen nautintoa

Talisman Sport Tourer: Renaultin uusi iso farmari

Renault esittelee sekä Talisman sedan- että farmarimallin ensimmäistä kertaa yleisölle Frankfurtin autonäyttelyssä. D-segmentin myyntimäärä nousee joka vuosi Euroopassa yli miljoonan myydyn auton, josta farmarimallien osuus on 54%. Uudessa Talisman Sport Tourer -farmarissa yhdistyvät sedanin kaikkien etujen lisäksi tyylikkäät linjat sekä farmarin käytännöllisyys.

Talisman farmarin ulkomitat ovat täsmälleen samat kuin sedanissa: (pituus: 4,86 m/leveys: 1,87 m/ korkeus: 1,46 m/ akseliväli 2,81 m) kuten myös dynaamiset mittasuhteet, sulavalinjainen sivuprofiili ja korkea vyötärölinja.

Kiiltävät alumiiniset kattokaiteet korostavat laskeutuvaa kattolinjaa, jonka muoto jatkuu ilmanohjaimessa. C-palkki ja sivuikkunoiden kromilistat korostavat hienostunutta ja sulavalinjaista vaikutelmaa. Takaikkunan kaltevuus lisää dynaamista vaikutelmaa vähentämättä tavaratilaa.

Helppo kuormata

Talisman farmarin tavaratilan koko on 572 dm³ (VDA) tavarahyllyyn saakka, ja tavaratilan maksimipituus on 1116 mm. Takapenkkien ollessa alas käännettyinä pituus kasvaa 2010 mm:iin, mikä tarkoittaa lähes 1700 dm³:n tilavuutta (VDA).

Automaattisesti aukeavan tavaratilanluukun ansiosta auton kuormaaminen on helppoa. Luukku avautuu yksinkertaisesti vain heilauttamalla jalkaa takapuskurin alla.

Hyvinvoinnin salaisuus: tilava ohjaamo sekä mukavat istuimet

Renault Talisman Sport Tourer -farmari on sedan-mallin tavoin suunniteltu kuljettajan ja matkustajan mukavuutta ajatellen ja se on ohjaamon tiloista puhuttaessa luokkansa ykkönen. Farmarimallissa pääntilaa takana on vielä 30 mm enemmän, mikä nostaa sen 886 mm:iin.

  • Pääntila edessä: 902 mm
  • Pääntila takana: 886 mm
  • Kyynärtila edessä: 1512 mm
  • Polvitila takana: 262 mm
  • Matkustamossa säilytystilaa yli 25 litraa

Etuistuinten varustelussa yhdistyvät tämän luokan parhaat piirteet:

  • Kaikkiaan 10 säätömahdollisuutta, joista kahdeksan on sähköisesti säädettävissä
  • Istuinosan pituutta voidaan säätää joko eteen- tai taaksepäin 60 mm
  • Neliportainen, sähköinen ristiseläntuen säätö (korkeus/syvyys)
  • Hierontatoiminto, joka voidaan säätää sekä hierontatyypin että voimakkuuden mukaan (kaksi ohjelmaa/viisi sarjaa)
  • Lentokonetyyppiset pääntuet, jotka voidaan säätää kuudella tavalla
  • Istuimille saadaan muistipaikat aina kuuteen yksilölliseen profiiliin saakka.

Lisäksi kaksi tärkeää uutta ominaisuutta:

  • Istuinosan integroitu tuuletus tekee olon mukavammaksi kuumalla säällä
  • Istuinrunko on toteutettu käyttäen uutta Cover Carving Technology- menetelmää, joka antaa yli kolme senttimetriä lisää polvitilaa takapenkkiläisille.

TALISMAN farmari on suunniteltu parantamaan ajamisen miellyttävyyttä ja matkustusmukavuutta

4Control-nelipyöräohjaus, aktiivinen sähköisesti ohjattu iskunvaimennus ja Multi-Sense –teknologia.

Ensimmäisenä segmentissään Renault Talisman farmari – samaan tapaan kuin sedan – liittää 4Control -järjestelmän aktiiviseen iskunvaimennukseen. Kaupunkiliikenteessä 4Control-ohjaus antaa Talisman farmarille poikkeuksellisen ketteryyden. Tiukissa mutkissa ajettaessa kaarreajo-ominaisuudet ja näppäryys nostavat Renaultin omaan luokkaansa suuntavakaudessa ja ajomukavuudessaan.

Renaultin Multi-Sense -teknologia mahdollistaa ajokokemuksen personoinnin. Valittavissa on neljä esiasetettua ajotilaa (Comfort, Sport, Neutral ja Eco) ja lisäksi vielä täysin oman maun mukaiseksi muunneltava Perso-mahdollisuus.

Talisman farmari kykenee muuttamaan persoonallisuuttaan – luonnettaan - silmän räpäyksessä shortcut-säätimen avulla. Kuljettaja voi esimerkiksi vaihtaa Comfort-ajotilasta Sport-tilaan kahdella klikkauksella. Talismanin matalan rakenteen ja alhaalla sijaitsevan painopisteen ansiosta Multi-Sense -järjestelmästä saadaan kaikki hyöty irti, erityisesti kun urheilullinen Sport-tila on valittuna. Järjestelmän ansiosta kuljettajalla on ikään kuin valittavissa useista erilaisista autovaihtoehdoista aina kulloisenkin tilanteen ja oman mielialansa mukaan. Kuljettaja voi olla vauhdikkaalla tuulella ja valita urheilullisen ajoasetuksen tai mukavan rauhallisen ja tyylikkään, kun kuljettaja haluaa vain rentoutua. Kaikki on kuljettajan valittavissa ja toive toteutuu välittömästi.

Samanaikaisesti myös tunnelma auton sisällä vastaa valittua ajotilan asetusta, kun sisätilan valaistuksen väri (sininen, punainen, seepia, vihreä tai violetti), kojetaulun tyyli ja värimaailma sekä moottorin ääni vaihtuvat yhtenä harmonisena kokonaisuutena.

R-Link 2: kehittynyt ohjauskeskus

Renault Talisman farmarissa on Renaultin R-Link 2 -multimediajärjestelmä, joka on varustettu joko 7-tuumaisella (18 cm) tai pystysuoraan sijoitetulla 8,7-tuumaisella (22 cm) kosketusnäytöllä. R-Link 2 -järjestelmän ansiosta auton ajamisen aputoimintojen sekä navigoinnin, audion ja ilmastoinnin ohjaaminen on sujuvaa ja helppoa. R-Link 2 -järjestelmän kosketusnäyttö toimii myös eri järjestelmien hallintapaneelina ja selkeän käyttöliittymän ansiosta muun muassa kuljettajan apujärjestelmien säädöt onnistuvat helposti. Kosketusnäytön toimintoja täydentävät erilliset fyysiset pikavalintanäppäimet, monitoimikytkimet keskikonsolissa, ilmastoinnin ohjauspaneeli ja lisäksi ohjauspyörässä olevat säätimet.

R-Link 2 toimii kuten kotitabletti samoin ominaisuuksin: kaksisormi zoom, sivuvieritys, raahaustoiminto...

Räätälöity BOSE® äänimaailma

Talisman farmarissa on Renaultin ja BOSE®n yhteistyönä räätälöimä Surround Sound -järjestelmä, johon sisältyy 12 korkealuokkaista kaiutinta sekä subwoofer. Centerpoint ®-teknologia muuntaa stereolähteen signaalin monikanavasignaaliksi luodakseen Surround Soundin. BOSE®-äänimaailma on suunniteltu hyödyntämään Talismanin omat akustiset ominaisuudet luodakseen laadukkaan ja tasapainoisen äänimaailman.

Kattava valikoima kuljettajan aputoimintoja (ADAS)

  • Turvaa: mukautuva vakionopeussäädin, aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä
  • Varoittaa: kaistavahti, turvavälihälytys, nopeuden ylittämisestä hälyttävä liikennemerkkien valvontalaite, katvealueen varoitin
  • Avustaa: peruutuskamera, automaattinen ajovalojen ja kaukovalojen vaihtojärjestelmä, head-up -heijastusnäyttö, sähköinen seisontajarru, etu-, taka- ja sivupysäköintitunnistimet ja handsfree pysäköintiavustaja
  • kojelaudasta esiin nouseva värillinen head-up -näyttö tarjoaa hyödyllistä tietoa rentouttavaan ajoon: nopeus, navigaatio-ohjeet ja ajamisen avustimet.

Ajamisen nautintoa tehokkaiden moottorien myötä

Renault Talisman Sport Tourer -farmarin moottorivalikoima on sama kuin sedanissa.

Kaksi bensiinimoottoria:
Energy TCe 150- ja TCe 200 -moottorit yhdistettynä seitsemänportaiseen EDC-kaksoiskytkinautomaattiin.

Kolme dieselmoottoria:
Energy dCi 110 -moottori joko kuusiportaisella manuaalivaihteistolla tai kuusiportaisella EDC-kaksoiskytkinautomaatilla.
Energy dCi 130-moottori on vastaavasti saatavana joko kuusiportaisella manuaalivaihteistolla tai kuusiportaisella EDC-kaksoiskytkinautomaatilla.
Energy dCi 160 -moottori – kaksoisturbolla varustettuna – kuusiportaisella EDC-kaksoiskytkinautomaatilla.