100 % electric, tämä Flexisin (Renault Groupin, Volvo Groupin ja CMA CGM Groupin yhteisyritys) kanssa suunniteltu pakettiauto mullistaa liikkumisen 65 vuotta alkuperäisen Estafetten jälkeen.
yhteistyön tulos
Uusi innovaatio. Alkuperäisen Estafetten suora perillisenä tämä pakettiauto on suunniteltu helpottamaan ammattilaisten elämää. Estafette-konsepti on kompakti ja tilava, käytännöllinen ja turvallinen. Siitä tulee sarjatuotantomalli alustavan arvion mukaan kahden vuoden sisällä konseptin julkaisusta.
Renault Estafette-konsepti vie yhtä vähän tilaa kuin henkilöauto, tehden siitä tarpeeseen räätälöidyn hyötyajoneuvon ammattilaiskäyttöön etenkin kaupunkiympäristöissä.
Estafette-konsepti on kooltaan järkevä. Se vie vain perinteisen pysäköintipaikan 4,87 metrin pituudellaan ja 2,60 metrin korkeudellaan tarjoten pystysuoran profiilin ja mahdollisuuden seisoa ajoneuvon sisällä.
Sivuliukuovet avautuvat ilman painetta tai vastusta. Ajoneuvon takaosassa on automaattisesti avautuva askelma.
Pehmeillä, pyöristetyillä linjoillaan Renault Estafette-konseptin muotoilu on luotu sujuvaa ja saumatonta liikkumista varten niin työssä kuin kaupunkiajossakin.
Hellium-harmaa ohjaamo ja Tropic Acid-satiinikeltainen katto saavat Renault Estafette-konseptin erottumaan edukseen kaupunkimaisemassa. Kaksivärinen korirakenne auttaa madaltamaan ajoneuvon korkeusvaikutelmaa.
Vahva etusäleikkö, jonka yläreunoissa on taustavalaistu puolikas Renault-timantti. Lisäksi etusäleikön alareunoissa kaksi suurta pyöreää valoa yhdistyvät säleikön poikki kulkevalla raidalla, jossa on tyylikäs monogrammi.
Kolmiosaisen tuulilasinsa ansiosta Renault Estafette-konseptin ohjaamosta löytyy henkeäsalpaava näkymä.
Turvallisen kuljettajanistuimen ja taittuvan, piilotettavan koulutuspenkin myötä Renault Estafette-konseptin ajotila on ainutlaatuinen. Istuin on asennettu alustalle, mikä mahdollistaa kuljettajan helpon kääntymisen seisoma-asennossa jopa 1,90 m korkeudessa ilman vaivannäköä tai kiertämistä.
Kaksi kuljettajaan suuntautuvaa näyttöä, ohjaimisto ja multimediajärjestelmä, joka on omistettu ammattilaisten tarpeille sisältäen erityisen ohjelmiston.
Lastausalueelle pääsemiseksi kuljettaja käyttää liukuovea, joka yhdistää ohjaamon tavaratilaan. Ovi sulkeutuu suoraan, joten kuorma ei ole koskaan näkyvissä tai saavutettavissa ulkopuolelta. Järjestelyn osalta tavarat on lajiteltu neljälle kallistettavalle hyllylle.
äärimmäisen sujuvat logistiikkaprosessit
Flexis ja Renault työskentelivät käsi kädessä ammattilaisten kanssa luodakseen tyypillisen skenaarion. Joitakin keskeisiä toimintoja: takalaskuovi, joka lastaamista varten, määränpääosoitteet synkronoituina multimediajärjestelmään, auton ulkopuolella sijaitsevat näytöt, jotka ilmoittavat kertaluonteisesta pysähdyksestä ja sen kestosta, sekä tavaratila, joka on vain kuljettajan saavutettavissa.
Kun lastaus on tehty Renault Estafette-konseptin takalaskuoven kautta, kuljettaja käyttää auton multimediajärjestelmää, selatakseen tallennettuja ja synkronoituja osoitteita.
Renault Estafette-konseptin ulkopuolen näytöillä ilmoitetaan meneillään olevasta pysähdyksestä sekä sen kestosta, jos tarpeen. Lasersäde-toiminto on luptu määrittämään visuaalista turva-aluetta, joka ilmestyy maahan ympäri pakettiautoa.
Kun ammattilainen saapuu työn äärelle, useita järjestelmiä aktivoituu: laser osoittaa oikeaan kuormaan, kuljettaja avaa liukuoven jalkakäytävän puolelta ja ohjaamon ovi sulkeutuu, pakettiauto lähettää ääni- ja valosignaaleja.